۲۰۰۰ اصفهانی در شب‌های قدر خون اهدا کردند

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: در شب‌های قدر بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند.

مجید زینلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در سه شب قدر برای اهدای خون با استقبال خوبی از طرف اهدا کنندگان روبه‌رو شدیم، اظهار کرد: در شب‌های قدر بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند که از این تعداد دو هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی با تاکید بر اینکه سازمان انتقال خون به اهدای مستمر خون نیاز دارد، چراکه خون و فرآورده‌های خونی تاریخ انقضای محدودی دارد و نیاز به خون همیشگی است، اضافه کرد: بیشترین اهدای خون در شب‌های قدر در مرکز خواجو و بعد از آن شهرستان کاشان بیشترین مراجعه کننده برای اهدا را داشته است.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان ادامه داد: از دوهزار و ۵۰۰ واحد اهدایی خون حدود پنج هزار واحد انواع فرآورده‌های خونی نظیر سلولیز و پلاسما تولید شده است که به مرور زمان و طبق نیاز در اختیار مراکز درمانی قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: روز عید فطر مرکز خواجو تعطیل است، اما بقیه روزهایی که به مناسبت عید فطر تعطیل است مرکز انتقال خون در شیفت صبح باز خواهد بود.

کد خبر 377714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.