۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۱
هتل‌های گلخانه‌ای در هلند

هتل‌های گلخانه‌ای هلند بهترین گزینه‌ غیر معمول برای فرار از هرج و مرج و ناآرامی شهرها است که چشم‌اندازی از آینده تولید مواد غذایی را برای علاقمندان به طبیعت فراهم می‌آورد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، خانه‌های کوچک روستایی که تجربیات منحصر به فرد حومه‌نشینی را در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد، برای معماران و طراحان، چالش‌های فضایی جالبی به حساب می‌آید.

 با این حال کمبود مناظر و زمین‌های قابل تفریح نمی‌تواند چنین گزینه‌ای را در اختیار علاقمندان به گردش در دل طبیعت قرار دهد و محیطی برای پیاده‌سازی ایده‌ها نیز برای طراحان باقی نمی‌گذارد. از جمله مناطقی که شهروندان آن از لذت سپری کردن اوقات فراغت در دل طبیعت ناب روستایی محروم هستند، هلند است.

هلند پرجمعیت‌ترین کشور اتحادیه اروپا با شهرهای متراکم است و هر هکتار از مناظر روستایی آن برای تولید مواد غذایی با ظرفیت بالا مورد استفاده قرار دارد. بنابراین در هلند امکان گذراندن تعطیلات در مناطق بکر و دست‌نخورده وجود ندارد و فرار از شلوغی شهرها تنها به زمین‌های بی‌شمار کشاورزی منتهی می‌شود. بنابراین یک طراح تجربی و علاقمند به کسب مهارت‌های چند رشته‌ای به نام Anne Beuk به عنوان پروژه فارغ‌التحصیلی خود، راهکاری برای فرار از زندگی شهری در اختیار ساکنان هلند قرار داد.

این پروژه که با عنوان HiHaHut شناخته می‌شود شامل گذراندن تعطیلات در میان چشم‌انداز زمین‌های کشاورزی در حد فاصل شهرهای لیدن و آمستردام است. این برنامه شبکه‌ای از چهار کلبه منحصر بفرد است که به طریقی هوشمندانه با مناطق تولید محصولات کشاورزی هم راستا شده است.

اقامت در هر یک از این کلبه‌ها شامل استفاده از توالت کمپوست‌سازی، خوابیدن در کنار و یا داخل فضای گلخانه و بیدار شدن با صدای گوسفندان است؛ استفاده از برق و گاز در این مکان نیز کاملا چرخه مدور اقتصادی را طی می‌کند. از آنجایی که در این منطقه، گردشگری بخشی از فعالیت‌های محلی نیست هیچگونه مالیات توریستی در آنجا اعمال نمی‌شود و بازدیدکنندگان آن به یادگیری میراث منطقه و آشنایی با تاریخچه تولیدات مزرعه تشویق می‌شوند.

HiHaHut می‌تواند یک نگاه اجمالی را درباره آینده تولیدات کشاورزی در مقیاس بزرگتر فراهم آورد و با افزودن کاربری جدید به گلخانه‌ها و مزارع، این مراکز تولید غذا در سراسر جهان را به یک مقصد گردشگری جدید و مورد علاقه همگان تبدیل کند.

کد خبر 377676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.