۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹
کلام خدا در چهارباغ جاری شد

نزدیک اذان است، چندی پیش نم باران درختان را جلا بخشیده است و در میان چهارباغ می‌توان بوی خوشایند آب و خاک را استشمام کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چهارباغ آرام آرام مفرش و رحل‌های قرآن جای‌گذاری می‌شود اینجا نه مسجد و نه حسینه است فقط یک گذر است که آسمانش را می‌توان دید سر بلند کرد و بدون حاشیه کلام خدا را زمزمه کرد.

کم کم جمعیت پیش می‌آیند تا محفل قرآنی را در کنار هم میان چهارباغ شروع کنند محفلی که به یمن رمضان میهمان چهارباغ عباسی شده تا شهر را در ابهت آوای قرآنی فرو ببرد.

سید ابراهیم حسینی مسئول رویدادهای فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در خصوص بر گزاری مراسم قرائت قرآن در چهارباغ عباسی به ایمنا می‌گوید: این نخستین تجربه برگزاری محفل قرآنی در فضای باز در کشور است. معمولاً محافل قرآنی در مکان‌هایی مانند حسنیه ها، مساجد و امامزاده‌ها برگزار می‌شود. احساس کردیم برای ترویج این فرهنگ لازم است این مراسم را در بستر شهر و پیاده راه‌های پر تردد برگزار کنیم.

او ادامه می‌دهد: آنچه در بسیاری از روایات  آمده است این چنین است که "به واسطه یک آیه قرآن که به دستش رسیده، متحول شده است" از همین رو احساس می‌کنم برگزاری این دست از برنامه‌ها در مکان‌های عمومی، علاوه بر جذب مخاطب خاص خود می‌تواند مخاطب عام را نیز بهره‌مند کند و نشاط و مفاهیم دینی را در جامعه افزایش دهد.

مسئول برگزاری رویدادهای فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه این برنامه نخستین محفل قرآنی در فضای باز است، می‌گوید: این برنامه به همت شهرداری اصفهان و با حضور قاریان بین المللی و اساتید این رشته برگزار شد. سعی کردیم کیفیت این مراسم به گونه‌ای باشد که افرادی که در حال عبور از این منطقه هستند به قدری این تلاوت برایشان دلنشین باشد که جذب آن شوند و از آن لذت ببرند.

او می‌افزاید: فکر می‌کنم باید در تمام ماه‌های سال شاهد این رویدادها در سطح شهر باشیم. مسئولان باید دست به دست هم دهند تا این محافل باز مذهبی بیشتر در شهر برگزار شود.

کد خبر 377675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.