قدم زدن در میراث صدر اعظم

باغ سپهسالار در محدوه میدان بهارستان متعلق به میزراحسن خان سپهسالار قزوینی، صدراعظم ناصرالدین شاه بوده است که تنها میراث باقیمانده از آن، پیاده‌راه سپهسالار یا خیابان "صف" است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، خیابان سپهسالار معروف به خیابان "صف" یکی از پیاده‌راه‌های تهران است که در سال ۱۳۸۵ به دستور شهرداری، رفت و آمد وسایل نقلیه در آن ممنوع شد و به پیاده‌راه تغییر کاربری داد.

خیابان "صف" مابین خیابان جمهوری و چهار راه ظهیرالاسلام قرار دارد و از طریق این خیابان می‌توان به اماکن تاریخی تهران نظیر عمارت مسعودیه، موزه استاد صبا و سردر باغ ملی دسترسی پیدا کرد.

خیابان "صف" مرکز خرید کیف و کفش تهران است؛  اگر چه در مراکز خرید این خیابان، مثل پاساژ الیزه، اقلامی نظیر چرم هم پیدا می‌شود اما راسته اصلی خیابان، بورس کیف و کفش تهران است.

خیابان "صف" طول چندانی ندارد اما از آنجایی که در یکی از محله‌های قدیمی تهران واقع شده، کوچه پس کوچه‌هایش پر از مغازه‌هایی مثل نان سنگکی‌ها،  سوپری‌ها و رستوران‌هاست که محل‌های تهیه مایحتاج ساکنین هستند.

اگرچه این خیابان همچنان در حال بازسازی و  زیباسازی است اما ساختمان‌های قدیمی دورتا دور میدان بهارستان و خیابان "صف" به عابران پیاده حس تجربه کردن تاریخ قاجار را در زمان حاضر می‌دهد.

کد خبر 377664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.