سپاهان ۰ - پرسپولیس ۱/سپاهان ۹ نفره ایستاده مرد

تیم فوتبال پرسپولیس با برتری برابر سپاهان به فینال جام حذفی صعود کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در دیدار نیمه نهایی جام حذفی فوتبال کشور، امشب از ساعت ۲۱ تیم های سپاهان و پرسپولیس به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با پیروزی یک  بر صفر پرسپولیس به پایان رسید.

دیدار نیمه نهایی جام حذفی فوتبال

ورزشگاه: نقش جهان

تماشاگر:۴۵ هزار نفر

گل‌ها: سیاوش یزدانی (دقیقه ۱۲۰+۱- گل به خودی) برای پرسپولیس

اخطار:مهدی کیانی (دقیقه ۴۰)، سیاوش یزدانی (دقیقه ۴۱)، محمد ایران پوریان (دقیقه ۴۵) از سپاهان- شجاع خلیل زاده (دقیقه ۴۱) از پرسپولیس،

اخراج: محمد ایران پوریان (دقیقه ۹۸) و کی روس استنلی (دقیقه ۱۰۵) از سپاهان- سروش رفیعی (دقیقه ۱۰۵- از روی نیمکت) از پرسپولیس

سپاهان: پیام نیازمند، محمد ایران پوریان، عزت الله پورقاز، سیاوش یزدانی، سعید آقایی، مهدی کیانی، محمد کریمی، سجاد شهباززاده، مهرداد محمدی، علی قربانی،(۴۶- ولادیمیر کومان (۷۲- حامد بحیرایی)) و کی‌روس استنلی سوارز

سرمربی: امیر قلعه نویی

پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، محمد نادری، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل زاده، مهدی شیری، کمال کامیابی نیا، احمد نوراللهی، ماریو بودیمیر، علی علیپور، مهدی ترابی و (سروش رفیعی (۷۰- سیامک نعمتی))

سرمربی: برانکو ایوانکویچ

داور: محمد حسین زاهدی فر

شرح بازی:

یکی از حساس ترین دیدارهای فصل جاری فوتبال ایران در حالی در ورزشگاه نقش جهان برگزار می شد که حواشی زیادی پیش از بازی پیرامون این بازی وجود داشت و تا حدود زیادی این حواشی بر جو بازی تاثیر گذاشته بود. بازی با برتری پرسپولیس در تصاحب توپ آغاز شد و سپاهان هوشمندانه عقب کشید تا حملات دقایق نخست پرسپولیس راه به جایی نبرد. پس از گذشت ۱۵ دقیقه نخست، بازی کم کم جان گرفت و دو تیم در فاصله ۱۰ دقیقه چند موقعیت خطرناک روی دروازه یکدیگر ایجاد کردند که درخشش دروازه بان های دو تیم مانع گل شد. یک ربع پایانی نیمه نخست باز هم با برتری پرسپولیس در تصاحب توپ و طراحی حملات پیگیری شد اما چیزی که بیشتر نمود داشت درگیری بازیکنان دو تیم و کارت هایی بود که داور به بازیکنان دو تیم نشان داد.

نیمه دوم این جدال نفسگیر باز هم با برتری پرسپولیس آغاز شد و شاگردان برانکو با وجود اینکه سپاهان با تغییر در میانه میدان و اضافه کردن هافبک قصد تقویت میانه میدان را برای خود داشت اما مانند نیمه اول در تصاحب توپ برتر بود و شاید بیش از نیمه نخست توانست روی دروازه سپاهان خطر ایجاد کند و به نوعی تیم برتر میدان بود. سپاهان که به نظر در ۲۰ دقیقه پایانی بازی با افت بدنی دچار شده بود البته چند حمله جسته گریخته روی فرارهای مهرداد محمدی از سمت راست داشت اما نتوانست آنچنان دروازه مهمان خود را تهدید کند.

دقایق اضافه اما با درگیری و حواشی زیادی همراه بود و قربانی همه این اتفاقات نیز سپاهان بود زیرا تا شروع نیمه دوم وقت اضافه محمد ایران پوریان و کی روش استنلی از سپاهان اخراج شدند. سپاهان که نمی خواست در نیمه دوم به بازی ادامه دهد در ادامه با وساطت مسئولان برگزاری بازی به بازی برگشت. آنها نیمه دوم را دفاعی دنبال کردند اما روی یک ضربه ایستگاهی و خطای بازیکنان پرسپولیس داور به نفع سپاهان پنالتی اعلام کرد اما مهدی کیانی توپ را به آسمان زد تا شانس طلایی سپاهان از دست برود. سپاهان ۹ نفره که دقایق باقیمانده را می خواست مدیریت کند تا بازی به پنالتی بکشد در آخرین ثانیه های بازی روی شوت نوراللهی و اشتباه یزدانی در دفع توپ دروازه اش را باز شده دید و همه آنچه می خواست از دست رفت.

شرح گل: دقیقه ۱۲۰+۱- شوت آرام نوراللهی در بین مدافعان سپاهان با برخورد به پای یزدانی تبدیل به گل نخست بازی شد.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۴- پاس در عمق ترابی در محوطه جریمه سپاهان موقعیت خوبی را نصیب رفیعی کرد اما آقایی توپ او را زد و در ادامه ضربه نوراللهی را پیام نیازمند ناقص گرفت و روی خط دروازه توپ توسط مدافعان سپاهان دور شد.

دقیقه ۱۷- در یک ضد حمله توپ در پشت محوطه جریمه سپاهان به نوراللهی رسید اما ضربه بی دقت او از کنار دروازه به بیرون رفت تا موقعیت خوب پرسپولیس از دست برود.

دقیقه ۲۱- ارسال شهباز زاده از پشت محوطه جریمه پرسپولیس در تیر دور با ضربه سر قربانی تبدیل به گل شد اما داور به دلیل آفساید بودن او گل را نپذیرفت.

دقیقه ۲۴- شلیک بسیار خطرناک مهرداد محمدی از فاصله ای نسبتاً دور با واکنش بیرانوند راهی کرنر شد.

دقیقه ۳۵- ارسال ایران پوریان از سمت راست با ضربه سر قربانی همراه شد اما توپ به بیرون رفت.

دقیقه ۴۷- در یک ضد حمله توپ با یک پاس بلند به علیپور رسید اما او از فرصت استفاده نکرد و ضربه او دفع شد. توپ دفع شده نیز در موقعیتی خوب به رفیعی رسید اما ضربه او با برخورد به سر مدافع سپاهان دور شد.

دقیقه ۵۳- ارسال سعید آقایی از سمت چپ در تیر دوم به یزدانی رسید اما ضربه او در حالتی نامتعادل در دستان بیرانوند جای گرفت.

دقیقه ۵۶- در یک ضد حمله با پاس بودیمیر توپ به ترابی رسید و او پس از حرکت در عرض و ضربه ای فنی تیر عمودی دروازه برخورد کرد.

دقیقه ۵۷- توپ در یک ضد حمله به محمدی رسید و او پا به توپ به محوطه جریمه حرکت کرد اما پاس در عرض او را بیرانوند مهار کرد.

دقیقه ۶۲- شوت بسیار خطرناک احمد نوراللهی با اختلافی کم از بالای دروازه سپاهان به بیرون رفت.

دقیقه ۷۰- در یک ضربه ایستگاهی دو ضرب چسبیده به محوطه جریمه سپاهان شوت ترابی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۷۳- در یک ضد حمله توپ در محوطه جریمه سپاهان به نعمتی رسید که ضربه محکم او را نیازمند راهی کرنر کرد.

دقیقه ۹۰+۱- ارسال رسول نویدکیا در شلوغی محوطه جریمه پرسپولیس به مهرداد محمدی رسید که سانتر بلند او را بیرانوند در آغوش گرفت.

دقیقه ۹۲- شوت زمینی و خطرناک علیپور از کنار دروازه نیازمند راهی بیرون شد.

دقیقه ۹۴- پاس در عمق عالیشاه به علیپور رسید که و ضربه او در موقعیتی تک به تک پس از برخورد به نیازمند به درون تیر افقی دروازه برخورد کرد و در ادامه نیز توسط مدافعان دور شد.

دقیقه ۱۰۸- شوت علیپور از درون محوطه جریمه را نیازمند راهی کرنر کرد.

دقیقه ۱۱۳- پنالتی مهدی کیانی به آسمان رفت تا بهترین بخت برای سپاهان ۹ نفره از دست برود.

دقیقه ۱۱۵- ضربه سر شجاع خلیل زاده با واکنش زیبای نیازمند دور شد و در ادامه نیز مهاجم پرسپولیس نتوانست از فرصت استفاده کند.

دقیقه ۱۲۰+۲- ارسال کیانی با ضربه سر خطرناک نیازمند همراه شد اما بیرانوند روی خط دروازه توپ را جمع کرد.

اتفاق ویژه: خالی ماندن بخش اعظمی از سکوها، درگیری بازیکنان دو تیم و اخراج دو بازیکن سپاهان و یک بازیکن پرسپولیس از اتفاقات ویژه این دیدار پر حاشیه بود.

بهترین بازیکن: مهدی کیانی تا پیش از پنالتی که از دست داد بهترین بازیکن زمین بود اما در پایان می توان احمد نوراللهی که روی گل پرسپولیس هم تاثیر مستقیم داشت را بهترین بازیکن زمین دانست.

کد خبر 377619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
    0 0
    سپاهان نتیجه را نه در بازی درون زمین بلکه به بازی روانی و حاشیه ای پرسپولیس واگذار کرد .بعنوان مثال درگیری نیمکت نشین پرسپولیس سروش رفیعی با بازیکن اصلی سپاهان کی روش استنلی که منجر به اخراج هر دونفر شد ابهام آمیز است. همینطور کارتهای زردپیاپی بازیکنان سپاهان که منجر به اخراج یکی از آنان شد در یک بازی مهم نمی تواند روند توجیه پذیر باشد.