توضیحات روابط عمومی وزارت نفت در خصوص کارتخوان‌های دفتر وزیر

اداره کل روابط عمومی وزارت نفت در پی اظهارات دو تن از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی درباره وجود دستگاه کارتخوان در دفتر وزیر نفت، برای چندمین بار توضیحات زیر را با هدف تنویر افکار عمومی به آگاهی می‌رساند.

به گزارش ایمنا به نقل از شانا، متن توضیحات اداره کل روابط عمومی وزارت نفت درباره حقیقت دستگاه کارتخوان به شرح زیر است:

۱- موضوع استفاده از دستگاه کارتخوان مربوط به یکی از کارکنان مدت موقتی است که در وزارت نفت مشغول به کار بوده است. لازم به توضیح است که ایشان در دفتر وزارتی، اتاق، دفتر و تلفن مشخص نداشته و به عنوان یکی از ماموران خرید دفتر، فعالیت می‌کرده و در کنار کار خود، پرداخت‌های مربوط به قبوض و هزینه‌های غذای همکاران را نیز دنبال می‌کرده است. بنا به اظهارات ایشان، وی برای تسهیل در این قبیل پرداخت‌ها، با درخواست شخصی خود، یک دستگاه کارتخوان که به حساب خودش متصل بوده، از بانک تحویل گرفته است. در ادامه، ایشان به‌دلیل سادگی و به قصد کمک به دیگر همکاران خود، از طریق این دستگاه، کارت‌های اعتباری وام کالا و کارت‌های هدیه و مشابه آن را نقد کرده که پس از این اقدام، به‌دلیل گردش بالاتر از حد متعارف حساب نامبرده، نهادهای نظارتی برای بررسی موضوع ورود می‌کنند. البته پس از بررسی‌های لازم مشخص می‌شود که وی از این دستگاه، هیچ استفاده غیر قانونی نکرده و تخلفی انجام نداده است. شایان ذکر است که کل مبلغ گردش دستگاه کارتخوان در اختیار ایشان در سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ حدود یک میلیارد تومان بوده است. به هر ترتیب، پس از اطلاع از این موضوع، افزون بر اینکه وی پارسال، دستگاه کارتخوان یادشده را به بانک مسترد کرده، محل کار وی نیز تغییر یافته است.

۲- جای تاسف و تعجب است که در زمانی که سعی و تلاش همه همکاران صنعت نفت در جهت کم اثر کردن حمله‌ها و فشارهای ناشی از تحریم‌های ظالمانه قرار دارد، دو تن از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به همراه بعضی از رسانه‌های همسو با آنان، سعی دارند با هتک حیثیت افراد و اتهام زدن‌های سخیف، به گونه‌ای وانمود کنند که وجود این دستگاه کارتخوان، یک جریان فساد سازماندهی‌شده در دفتر وزیر نفت است. به همین دلیل، وزارت نفت افزون بر شکایت علیه این دو نماینده و رسانه‌های همراه آنان به مراجع قضایی، از دو نماینده یادشده در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز شکایت کرده است.

کد خبر 377608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.