نقطه سر خط دغدغه ای ۲۵ ساله را روایت می‌کند

نویسنده وکارگردان نمایش نقطه سر خط در نشست خبری این تئاتر مطرح کرد: بچه‌های تئاتر اصفهان مظلوم‌ترین بچه‌های تئاتر ایران هستند چراکه اولین پایه گذار تئاترشهری ایران بوده‌اند اما اولین مشکل آن‌ها نداشتن سالن تمرین است.

به گزارش خبرنگار ایمنا مصطفی شیرخانی در نشست خبری تئاتر نقطه سر خط صبح امروز –چهارشنبه هشت خرداد ماه – با بیان اینکه به دلایل مشکلات اقتصادی ۲۰ سال از صحنه تئاتر فاصله گرفتم و با تئاتر "نقطه سر خط" به تئاتر بازگشتم، اظهار کرد: اولین بار نمایشنامه "نقطه سر خط"در پاتوق نمایش نامه نویسی یک شنبه‌های تئاتر اصفهان خوانده شد و به تشویق دوستان تصمیم گرفتیم این تئاتر را روی صحنه ببریم.

نویسنده وکارگردان این نمایش تصریح کرد: داستان نقطه سرخط موضوعی است که ۲۵ سال من دغدغه آن را داشتم و باید به شکلی آن را بیان می‌کردم و این قصه امروز در حال تبدیل شدن به واقعیت است و به همین دلیل روایت آن کهنه نیست.

شیرخانی ضمن تشکر از حوزه هنری، شهرداری و دانشکده علوم پزشکی، ادامه داد: بچه‌های تئاتر اصفهان مظلوم‌ترین بچه‌های تئاتر ایران هستند چراکه اولین پایه گذار تئاترشهری ایران بوده‌اند اما اولین مشکل آن‌ها نداشتن سالن تمرین است.

نویسنده و کارگردان اضافه کرد: برای حل شدن مشکلات تئاتر به همدلی و همکاری همه دستگاه‌های مربوطه نیاز است چرا که در اصفهان سالن‌های آمفی تئاتری وجود دارد که در حال خاک خوردن هستند و می‌توانند دوباره زنده شوند.

همچنین در ادامه این نشست مهدی شهرداد با اشاره به اینکه در زمینه تئاتر تلویزیون و رادیو فعالیت داشته است، اظهار کرد: تئاتر از لحاظ هنری مظلوم نیست بلکه از نظر یتیم بودن و بی سقف بودن مظلوم است و هنوز سقفی برای تمرین اجراهایمان نداریم و در پارک به تمرین می‌پردازیم درحالی که تمام مدارس و ادارات دارای سالن‌های کنفرانس هستند.

این بازیگر تئاتر تصریح کرد: در تئاتر نخبه‌های زیادی وجود دارد و باید مانند هر صنف دیگری در این شهر متولی داشته باشیم تا دلسوز و علاقه مند تئاتر باشد ودست نوازشی بر سر ما بکشد تا تئاتر با هدف مشخص هدایت شود.

وی افزود: اصفهان زمانی در جشنواره فجر حرف اول را می‌زد به گونه‌ای که اگر دیگر استان‌ها متوجه حضور اصفهان در جشنواره می‌شدند دلهره داشتند اما حال اصفهان به جایی رسیده است که در روز جهانی تئاتر، نمایشی اجرا نشد.

بازیگر نقطه سرخط خاطرنشان کرد: نمایش نقطه سرخط نه مردم گریزاست نه تئاتر گریز بلکه عام پسند است.

همچنین اسدالله بابایی در این نشست با اشاره به اینکه فعالیت خود را در اواخر دهه ۶۰ آغاز کرده است اظهار کرد: نامهربانی‌ها در تئاتر از گذشته تا به امروز وجود داشته چرا که مسئولان به جای باز کردن اندیشه‌های فرهنگ و هنر باعث بسته شدن اندیشه‌ها می‌شوند و مدینه فاضله تئاتری‌ها دچار سرخوردگی می‌شود.

این بازیگر تصریح کرد: در نقطه سر خط کارگردان صدقه و پیشینه‌ای از من در ذهن داشته چراکه نقش من در نقطه سرخط انگار خودم هستم و  نقطه سرخط هنردوستان را به چالش می‌کشد.

کد خبر 377587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.