توجه به هویت تاریخی‌فرهنگی اصفهان در طراحی مبلمان شهری

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر اصفهان گفت: در سال‌جاری گسترش کمّی و کیفی المان‌ها، نمادها و نشانه‌های هویت ساز در دستور کار قرار دارد که از جمله آنها می توان به طراحی نمازخانه‎های پارکی و طراحی سِت مبلمان ویژه کودکان در شهر اشاره کرد.

حسن مؤذنی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طراحی و نمونه‌سازی مبلمان ویژه معابر کم عرض از جمله حاشیه انهار و ایستگاه‌های BRT همچنین مبلمان خیابان حرم در منطقه ۱۴ و مقابل پایانه بابلدشت از دیگر طرح‌های ارایه شده در راستای گسترش کمّی و کی فی المانها، نمادها و نشانه‌های هویتساز در شهر است.

وی خاطرنشان کرد: طراحی مبلمان شهری ویژه عرصه‌های خاص مانند باغ گل‌ها و باغ پرندگان از دیگر برنامه‌هایی است که در سال جاری محقق خواهد شد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر اصفهان میدان جلفا، چهارباغ بالا، مبلمان ویژه پارک پردیس هنر و حاشیه زاینده‌رود را از دیگر پروژه‌های در نظر گرفته شده برای طراحی مبلمان شهری عنوان کرد و گفت: تاکنون سعی شده است همه اقدامات این سازمان کارشناسانه و با مشورت متخصصان حوزه‌های مختلف شهری باشد.

وی از برنامه‌های سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان در سال جاری را ایجاد فضاهای چندمنظوره شامل نورپردازی، مبلمان شهری و هنر شهری با هدف باز زنده‌سازی کارکرد مادی‌ها و انهار عنوان کرد و گفت: قابل حمل بودن‌ مبلمان‌های شهری به منظور سهولت در جابه‌جایی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها از سیاست‌های در پیش رو است.

مؤذنی خاطرنشان کرد: توجه به هویت تاریخی‌فرهنگی شهر اصفهان از سیاست‌های این سازمان در حوزه طراحی مبلمان شهری است.  

کد خبر 377577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.