توقیف ۱۲۰۰ خودرو در دور دور/به افرادی برای امنیت بازی سپاهان - پرسپولیس تذکر داده‌ایم

فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص اجرای طرح ظفر برای مقابله با رانندگانی که امنیت شهروندان را خدشه دار می‌کردند، گفت: در این طرح یک هزار و ۲۲۰ خودرو توقیف شد و این طرح تا پایان تابستان ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار مهدی معصوم بیگی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در نشست خبری خرداد ماه خود ضمن تسلیت شهادت رییس پلیس آگاهی اسلام آباد و مجروح شدن سه نفر از ماموران نیروی انتظامی در ایذه با بیان اینکه پلیس برای تامین امنیت مردم جان بر کف است، اظهار کرد: پلیس از بطن و درون مردم است و فدایی مردم خواهد بود.

وی در خصوص آمار دو ماه عملکرد نیروی انتظامی در حوزه مواد مخدر افزود: در سال جاری ۹ تن انواع مواد مخدر کشف شده است که در یک عملیات ۱۲۸ کیلوگرم شیشه کشف شد که در طول تاریخ بی سابقه بوده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه مواد مخدر در کشور یک ابر آسیب است، ادامه داد: آمار بالای جمعیت زندانیان موادمخدر، میزان انجام جرایم توسط معتادان و ... مصداقی بر این ادعا است.

اجرای ۳۹۹ طرح پاکسازی طی دو ماه

وی به اجرای ۳۹۹ طرح پاکسازی در سطح استان اصفهان اشاره کرد و گفت: بخشی حاشیه‌های مدارس، بخشی محورهای مواصلاتی و بخشی هم در معایر و محلات حاشیهای بوده است.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه در نظر داریم مبارزه با آسیب‌های اجتماعی را به داخل خانهها ببریم، اضافه کرد: این امر را در محلاتی مانند حصه و با راه‌اندازی اردوهای دانش آموزی آغاز کردهایم.

وی با اشاره به دستگیری و شناسایی ۲۴ باند توزیع مواد مخدر در استان اصفهان تصریح کرد: در حوزه قاچاقچیان مواد مخدر افزایش ۲۵ درصدی نسبت به سال گذشته داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان به دستگیری ۲۲ باند سرقت در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: بیشترین باندها مربوط به سارقان خودرو، سارقان منزل و سارقان داخل خودرو بوده است.

وی اضافه کرد: در حوزه دستگیری سارقان افزایش ۵۵ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ داشته‌ایم.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه ارزش اموال مکشوفه از سارقان در دو ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۸۰ درصدی داشته است، ادامه داد: اولویت ما به حداقل رساندن زمان انجام جرم و کشف است.

تشکیل ۳۸۰ پرونده در حوزه قاچاق کالا

وی با اشاره به تشکیل ۳۸۰ پرونده در خصوص مبارزه با قاچاق کالا گفت: ۲۴۰ میلیارد ریال ارزش اموال کشف شده قاچاق بوده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه اجرای طرح‌های مشترک با بازرسان صمت و تعزیرات حکومتی را در دستور کار داریم، ادامه داد: این بازرسیها همچنان با قدرت ادامه دارد.

وی در خصوص سرقت‌های سایت‌های دیوار و شیپور گفت: در این سایتها به باند سارق خودرو برخوردیم که در این فضا به عنوان خریدار فعالیت داشتند و با قرار گذاشتن در محلی دور خودرو را از فروشنده سرقت می‌کردند.

سردار معصوم بیگی افزود: از این باند ۵۰ خودرو کشف شد و از شهروندان درخواست داریم نسبت به خرید و فروش خودروها در این فضاها توجه بیشتری داشته باشند.

وی همچنین به برخورد با باند موسسات قرض الحسنه غیر مجاز اشاره کرد و گفت: این باند به میزان ۵۱۷ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کردند که در این پرونده هشت نفر شامل هفت مرد و یک زن دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: این باند با ترفند پرداخت سود بسیار بالا نسبت به کلاهبرداری اقدام کردند.

وی در خصوص عملکرد نیروی انتظامی استان اصفهان در حوزه مقابله با روزه‌خواری تصریح کرد: باید توجه داشت که ما در این ایام واقعیتها و نیازها را دیدیم، فعالیت برخی از رستوران‌ها را مجاز اعلام کردیم، کرکره شهر را پایین نکشیدیم اما حرمت ماه مبارک را نیز در دستور کار داریم.

۳۲۱ واحد صنفی در ماه رمضان پلمب شد

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه شش هزار و ۸۹۷ بازدید را از مراکز و اماکن استان اصفهان انجام دادیم، گفت: بخشی از این مراکز تذکر گرفتند و ۳۲۱ مرکز نیز پلمب شدند.

وی در خصوص اجرای طرح ظفر برای مقابله با رانندگانی که امنیت شهروندان را خدشه دار می‌کردند، ادامه داد: در این طرح یک هزار و ۲۲۰ خودرو توقیف شد و این طرح تا پایان تابستان ادامه خواهد داشت.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: حداقل ۱۵ روز خودروی آنها توقیف است و چنانچه رفتار نامناسبی داشته باشند با تشکیل پرونده قضایی به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شوند.

وی پرتصادف‌ترین محورهای پلیس راه استان را به ترتیب بزرگراه امیرکبیر، محور میمه - دلیجان و محور دامنه – الیگودرز است، گفت: عدم توجه به جلو ۴۲ درصد سهم تصادف در جاده‌ها را دارد، عدم رعایت حق تقدم  بیش از ۳۰ و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه نیز ۲۰ درصد از علت تصادفات است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: آزادراه‌ها ۱۴، راه‌های اصلی ۳۴ درصد، راه‌های فرعی ۳۰ درصد و راههای روستایی چهار درصد تصادفات را به خود اختصاص داده‌اند ضمن اینکه۵۲ درصد ار تصادفات در شب و ۴۸ درصد در روز اتفاق افتاده است.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه جرم در فضای مجازی با سرعت در حال افزایش است، تصریح کرد: افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی جرایم را داریم که کلاهبرداری و برداشت غیر مجاز در این فضا دارای رتبه‌های اول هستند.

وی در خصوص مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات الکلی در استان اصفهان اظهار کرد: ۴۴ نفر به این دلیل در مراکز درمانی اصفهان بستری شدند که از این تعداد شش نفر جان باختند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه شناسایی فروشندگان مشروبات الکلی در دستور کار قرار گرفت، افزود: ۱۱ نفر در این خصوص دستگیر شده‌اند.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان چالش امنیتی نداریم، افزود: اولویت در استان مبارزه با باندهای مواد مخدر است.

وی در خصوص تامین امنیت بازی سپاهان – پرسپولیس تصریح کرد: مطمئن هستم مشکلی در این زمینه وجود ندارد، چهار کمیته تشکیل شده برای مدیریت خوب این بازی به منظور پیشگیری از هر گونه اتفاقی تشکیل شده است.

سردار معصوم بیگی کمیته فرهنگی برای ارتباط با هواداران و کانون‌های هواداران است، افزود: کمیته انتظامی و ترافیکی را نیز داریم که پایش تصویری این بازی را در همه نقاط خواهیم داشت.

وی افزود: به افرادی تذکر داده‌ایم که نباید اتفاقی بیفتد، همچنین در این زمینه بازرسی بدنی با جدیت انجام میشود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان اضافه کرد: دادستان اصفهان نیز امروز در ورزشگاه حضور خواهد داشت.

وی افزود: چنانچه معدود افرادی بخواهند امنیت بازی را مخدوش کنند بدون تعارف برخورد خواهیم کرد.

به افرادی برای تامین امنیت بازی سپاهان - پرسپولیس تذکر داده‌ایم

وی در خصوص تامین امنیت بازی سپاهان – پرسپولیس تصریح کرد: مطمئن هستم مشکلی در این زمینه وجود ندارد، چهار کمیته تشکیل شده برای مدیریت خوب این بازی به منظور پیشگیری از هر گونه اتفاقی تشکیل شده است.

سردار معصوم بیگی کمیته فرهنگی برای ارتباط با هواداران و کانون‌های هواداران است، افزود: کمیته انتظامی و ترافیکی را نیز داریم که پایش تصویری این بازی را در همه نقاط خواهیم داشت.

وی افزود: به افرادی تذکر داده‌ایم که نباید اتفاقی بیفتد، همچنین در این زمینه بازرسی بدنی با جدیت انجام میشود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان اضافه کرد: دادستان اصفهان نیز امروز در ورزشگاه حضور خواهد داشت.

وی افزود: چنانچه معدود افرادی بخواهند امنیت بازی را مخدوش کنند بدون تعارف برخورد خواهیم کرد.

سردار معصوم بیگی در خصوص تامین امنیت گردشگران تصریح کرد: استان اصفهان امن‌ترین استان برای گردشگران است، در این زمینه نظرات گردشگران خارجی در خصوص پلیس اصفهان را به وزارت خارجه ارسال کرده‌ایم.

پلیس ۱۱۰ فضای مجازی در اصفهان راه‌اندازی شد

فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص راه‌اندازی پلیس ۱۱۰ فضای مجازی در اصفهان تصریح کرد: این پلیس از اسفندماه سال گذشته راهاندازی شد و متقاضیان می‌توانند با این سامانه تماس بگیرند.

وی در خصوص کشف گل در اصفهان اظهار کرد: حجم کشفیات این ماده مخدر زیاد نبوده است، طرح پاکسازی خاص فروشندگان این گونه مواد مخدر در حال انجام است.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه گل ماده مخدر اعتیاد آور است، تصریح کرد: هیچ مواد مخدری نداریم که اعتیاد نداشته باشد و شهروندان باید به این امر توجه داشته باشند.

کد خبر 377548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.