نمایشگاه بین المللی گردشگری را به یک رویداد جهانی تبدیل می‌کنیم

دبیر کمیته تبلیغات و نمایشگاه های شورای سیاست گذاری صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: همه تلاشمان این است که این نمایشگاه را به یک رویداد تبدیل کنیم، اگر بتوانیم این نمایشگاه را به یک رویداد تبدیل کنیم می‌توانیم در آینده منتظر اتفاق‌ات خوبی در این حوزه باشیم.

ستار کیان پور در گفت و گور با خبرنگار ایمنا در خصوص برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی اصفهان (iite) اظهار کرد: سال گذشته شورای سیاست گذاری صنایع دستی و گردشگری با هدف توسعه و موفقیت در حوزه گردشگری در استانداری شکل گرفت و مسئولان مختلف عضو این شورا شدند تا با توجه به شرایط امروز جهان و ایران و صنعت گردشگری که به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی توسعه پایدار است یک نقشه راه مشخص و یکسال برای گردشگری داشته باشیم و بتوانیم از ظرفیت ۲۸ دستگاه مرتبط با حوزه گردشگری بهره مند بشویم.

دبیر کمیته تبلیغات و نمایشگاه های شورای سیاست گذاری صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان ادامه داد: در این شورا یکی از کمیته‌هایی که تشکیل شد کمیته نمایشگاه‌ها و تبلیغات بود که دبیری آن را به عهده من گذاشتند و یکی از کارهایی که در این کمیته پیش بینی شد برگزاری نمایشگاه بین المللی برای گردشگری بود نمایشگاه گردشگری ما و صنایع دستیمان جدا جدا برگزار می‌شد.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی در سال‌های گذشته جدا برگزار می‌شد، گفت: اولین پیشنهادی که برای این نمایشگاه مطرح شد برگزاری همزمان نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی بود که پس از موافقت با این پیشنهاد به بررسی نمایشگاه‌های داخلی و خارجی پرداختیم تا بتوانیم نمایشگاه امسال را به یک کلاس بین المللی تبدیل کنیم.

کیان پور اضافه کرد: پس از اینکه اهداف خود را از برگزاری نمایشگاه مشخص کردیم اقدامات اولیه را برای ایجاد ارتباطات برداشتیم یک دفترچه برندینگ به زبان فارسی، انگلیسی و عربی و روسی و چین آماده و سایتی را برای نماشگاه نوشتیم؛ عنوان iite برای نمایشگاه مشخص شد و پس از آن اقدامات لازم برای ثبت این رویداد در تقویم جهانی گردشگری را انجام دادیم و در شرف هستیم که این برنامه در تقویم ثبت جهانی شود و نمایشگاه اصفهان به عنوان یک رویداد جهانی شناخته شده باشد.

اصفهان ۲۰۲۰ در نمایشگاه گردشگری رونمایی می‌شود

دبیر کمیته تبلیغات و نمایشگاه های شورای سیاست گذاری صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه برای تهیه تولید محتوا شروع به معرفی ظرفیت‌های گردشگری ایران و اصفهان کردیم، افزود: یک کاتولگ به زبان فارسی، چینی آماده کردیم و برای جامعه‌های مختلف ارسال کردیم برای هشت هزار مجموعه گردشگری برند دنیا ایمیل زدیم، نمایشگاه و ظرفیت‌های صنایع دستی را معرفی کردیم و تقریباً در گام اول به همه اطلاع دادیم که چنین رویدادی در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری، استانداری، میراث و دستگاه‌های مختلف با همکاری در کنار هم به برگزاری بهتر این رویداد کمک کردند، گفت: تعامل خیلی خوبی بین دستگاه‌ها وجود دارد آقای شهردار مکاتبه‌ای با ۱۳ خواهرخوانده کردند و دعوت کردند که حضور پیدا کنند و از دبیرجهانی صنایع دستی دعوت شد که ایشان مهمان ویژه هستند و حضور فعال دارند.

کیان پور با اشاره به برنامه‌هایی که در کنار این نمایشگاه برگزار می‌شوند، تصریح کرد: پروژه اصفهان ۲۰۲۰ در این نمایشگاه رونمایی خواهد شد همچنین ۹ نشست تخصصی در این نمایشگاه تعریف شده است که یکی از آن‌ها با حضور اقای دکتر انصاری معاون اقتصادی آقای ظریف است.

دبیر کمیته تبلیغات و نمایشگاه های شورای سیاست گذاری صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه همه تلاشمان این است که این نمایشگاه را به یک رویداد تبدیل کنیم، ادامه داد: اگر بتوانیم این نمایشگاه را به یک رویداد تبدیل کنیم می‌توانیم در آینده منتظر اتفاق‌های خوبی در این حوزه باشیم.

صنعت گردشگری یک صنعت پویا است

وی با اشاره به اینکه گردشگری زبان صلح و دوستی است خاطرنشان کرد: کشور ما ایران جز ۱۰ کشور برتر دنیا در زمینه گردشگری است و اگر در چرخه اقتصاد گردشگری مسائل سیاسی تاثیرگذار هستند اما این چیزی از جذابیت‌های مقصد گردشگری کم نمی‌کند و امروز اتفاقاتی که پیرامون مسائل سیاسی رخ داده است را باید به فرصت‌هایی برای صنعت گردشگری تبدیل کنیم چرا که تا ۲۴ سال آینده چیزی با عنوان نفت برای صادر کردن نخواهیم داشت.

کیان پور با بیان اینکه اولویت اول نظام این است که تا پایان برنامه هفتم درآمد حوزه گردشگری از پنج درصد به ۴۹ درصد برسد، اضافه کرد: در حال حاضر ما در وضعیت مطلوبی قرار داریم و می‌توانیم با یک بازاریابی هوشمندانه گردشگران را جذب کنیم و برخلاف انتظار همه ما در همین چند ماه گذشته رشد گردشگر خارجی در کشورمان داشتیم.

دبیر کمیته تبلیغات و نمایشگاه های شورای سیاست گذاری صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان خاطرنشان کرد: صنعت گردشگری یک صنعت پویا است و کار خود را انجام می‌دهد یکی از آلام‌هایی که نشان می‌دهد که عرضه و تقاضا در گردشگری وجود دارد این است که  ۸۰ هتل در اصفهان در حال ساخت است طبیعتاً این بازار هوشمند باعث شده که سرمایه گذاری‌ها در این عرصه انجام شود و نشان می‌دهد ما در این حوزه فرصت‌های خوبی داریم اما نیازمندیم تا با هماهنگی و تعامل با یکدیگر به هدف عالی در گردشگری برسیم.

به گزارش ایمنا، یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی اصفهان از ۲۸ تا ۳۱ خرداد در محل نمایشگاه های بین المللی اصفهان برگزار خواهد شد.

کد خبر 377544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.