۸۳ واحد صنعتی آذربایجان‌شرقی در تملک بانک‌ها/تب‌شالیزار در مازندران

در بسته خبری امروز از هجوم هشت هزار قورباغه به روستایی در میاندوآب تا شناسایی بیماری مشترک انسان و دام «اکتیما» در مانه و سملقان و مشکل آب در ۶۳ روستای تالش را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای شمالی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

۸۳ واحد صنعتی آذربایجان‌شرقی در تملک بانک

آذربایجان‎شرقی: بابک دین‎پرست، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‎ای وزارت کشور گفت: در سال گذشته بیش از ۲۲۰۰ واحد صنعتی توسط شبکه بانکی تملک شده‎اند که از این تعداد ۸۳ واحد مربوط به استان آذربایجان‎شرقی است.

 ۸۳ میلیون متر مکعب آب سدهای قلعه‌چای و علویان در دریاچه ارومیه

آذربایجان‎شرقی: خلیل ساعی، ​مدیر دفتر منطقه‌ای ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی گفت: با توجه اقدامات ستاد احیای دریاچه ارومیه در مدیریت و هدایت آب‌ها به سمت پیکره دریاچه ارومیه تراز دریاچه ارومیه به هزار ۲۷۲ نزدیک‌تر می‌شود و تحقق این امر جای امیدواری بسیاری در رسیدن به تراز اکولوژیک یعنی هزار ۲۷۴ متر را دارد.

راه‌اندازی کسب‌وکار در کشور در ۲۵۰ روز در دنیا یک ساعته

آذربایجان‎شرقی: نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، گفت: طبق آماری که بدست آوردم برای راه‌اندازی یک کسب و کار حداقل ۲۵۰ روز کاری نیاز به زمان برای صدور مجوزهای لازم برای راه‌اندازی یک کسب و کار داریم که در دنیا این صدور مجوز به کمتر از یک ساعت تقلیل پیدا کرده است بنابراین یک فاجعه است.

******************************************************************************************************************************

هجوم ۸ هزار قورباغه به روستایی در میاندوآب

آذربایجان‎‌غربی: علی ابراهیم‌نژاد، بخشدار باروق میاندوآب با اشاره به اینکه تخمین دقیق تعداد قورباغه‌ها مشخص نیست، افزود: طبق مشاهدات در حدود هفت‌هزار تا هشت‌هزار قورباغه به خانه‌های مردم روستا هجوم برده‌اند.

واردات ماهیانه ۱۴ هزار تن دام زنده از ترکیه به آذربایجان‌غربی

آذربایجان‎‌غربی: رضا حسینی،‌ معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: از اواخر هفته جاری در راستای تنظیم قیمت بازار و برای معرفی ظرفیت‌های مرزها، دام زنده وارد استان می‌شود.

بیمه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی آذربایجان‌غربی

آذربایجان‎‌غربی: عارف خدرلو، ​مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان‌غربی گفت: در اجرای طرح بیمه اماکن روستایی امسال ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در آذربایجان‌غربی تحت پوشش بیمه حوادث قرار می گیرند.

*****************************************************************************************************************************

احیای کارخانه تولید فرآورده‌های لبنی نیر پس از ۱۰سال تعطیلی

اردبیل: اکبر بهنام‌جو، استاندار اردبیل از راه‌اندازی مجدد کارخانه تولید فرآورده‌های لبنی در شهرستان نیر پس از ۱۰سال خبر داد.

آغاز عملیات بازسازی و مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی در خلخال

اردبیل: محمد حاتمی، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خلخال از آغاز عملیات بازسازی و تقویت ۷۷مسکن در روستای مصطفالو خبر داد و گفت: این روستا با تعداد ۱۲۱خانوار و ۴۷۷نفر جمعیت در شمال شهرستان خلخال قرار داشته و شغل مردم آن دامداری و کشاورزی است.

پیش بینی برداشت بیش از ۶ هزار تن محصول «کلزا» در بیله‌سوار

اردبیل: ​حسن قبادی، فرماندار شهرستان «بیله‌سوار» گفت: پیش بینی می‌شود بیش از شش هزار تن محصول کلزا در شهرستان بیله‌سوار برداشت شود.

******************************************************************************************************************************

بیماری مشترک انسان و دام «اکتیما» در مانه و سملقان

خراسان شمالی: احمد برات پور، مسئول بررسی و مبارزه با بیماری‌های دامی دامپزشکی خراسان شمالی اظهار کرد: در بررسی میدانی مشاهده شد که به جز چند شتر، تعدادی از بره‌ها و بزغاله‌ها هم درگیر بیماری شده بودند و ضایعات پرولیفراتیو در لب‌ها، لثه‌ها و حفره دهانی و زبان آن‌ها مشهود بود که تدابیر درمانی و بهداشتی لازم انجام شد.

نیاز ۳۰۰ میلیارد تومانی ابنیه راه‌های روستایی سیل‌زده خراسان شمالی

خراسان شمالی: علی علیمردانی، معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: پس از سیلاب اخیر و با بررسی‌های به‌عمل‌آمده جهت ساخت و بازسازی ۲۵۰ ابنیه در محور راه‌های روستایی استان، نیاز به اعتباری قریب به ۳۰۰ میلیارد تومان است.

جشنواره ملی عشایر در بلقیس اسفراین برگزار می‌شود

خراسان شمالی: رضا رجب‌زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی فرهنگی و ورزشی عشایر کشور در بلقیس اسفراین گفت: هدف از این جشنواره معرفی داشته‌ها و ظرفیت‌های عشایری استان است.

******************************************************************************************************************************

پرداخت ۱۱ میلیارد غرامت به کشاورزان سیل‌زده گنبدی

گلستان: غلامعلی نورا، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس از پرداخت بیش از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان خسارت و غرامت تاکنون به کشاورزان سیل‌زده گنبدی خبر داد.

کشت ۱۲ هزار و ۲۰۰ هکتار پنبه در گلستان​

گلستان: علی موسی‌خانی، رییس اداره پنبه و دانه‌های روغنی سازمان جهادکشاورزی استان گلستان از قرارداد کشت ۱۲ هزار و ۲۰۰ هکتار پنبه در گلستان خبر داد.

کمک ۳۴ میلیارد ریالی معیشت به مددجویان سیل‎زده گلستان

گلستان: مدیرکل کمیته امداد استان گلستان از پرداخت سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان کمک‎هزینه معیشت به شش  هزار خانواده آسیب‎دیده از سیل تحت پوشش کمیته امداد استان خبر داد.

******************************************************************************************************************************

مشکل آب در ۶۳ روستای تالش

گیلان: سیدعیسی مهدوی، فرماندار تالش با اشاره به ضعف و نارسایی شبکه آب شرب در بخش‌های مختلف شهرستان، گفت: ۶۳ روستا در بخش مرکزی شهرستان دچار ضعف و نارسایی در شبکه آب شرب است.

کشاورزان از ۲ برابر شدن قیمت برنج نفعی نبردند

گیلان: مصطفی سالاری، استاندار گیلان با اشاره به دو برابر شدن قیمت برنج، گفت: نفع، گران شدن برنج متوجه کشاورزان نشد چراکه گرانی برنج زمانی رخ داد که کشاورزان برنج را به عمده‌فروشان فروخته بودند.

بدهی بیمه‌ای ۳۵ هزار کارفرمای گیلانی به تأمین اجتماعی

گیلان: جمیل حق‌پرست، مدیرکل تأمین اجتماعی استان گیلان با اشاره به بدهی ۶۰۰ میلیارد تومانی حدود ۳۵ هزار کارفرمای استان گیلان گفت: با توجه به آغاز فصل صدور بیلان‌های کارگاهی کارفرمایان مدیون به‌منظور تعیین تکلیف بدهی‌های معوق خود، در اسرع وقت به شعب تأمین اجتماعی مراجعه کنند.

*****************************************************************************************************************************

حمله پلنگ به یک چوپان در منطقه کندوان

مازندران: حمله یک قلاده پلنگ به چوپانی در منطقه کندوان موجب مصدومیت شدید این چوپان و روانه شدن وی به بیمارستان شده است.

شناسایی حدود ۳۰۰ مورد مشکوک بیماری تب‌شالیزار در مازندران

مازندران: محمدرضا پارسایی،‌مدیرگروه بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: سالانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ مورد مشکوک بیماری تب شالیزار در استان مازندران شناسایی می‌شود.

ثبت ملی تمشک نکا

مازندران: سیدمهدی احمدی، شهردار نکا با بیان اینکه تمشک یک نماد تولید و اقتصاد برای شهرستان نکا است، گفت: تلاش شده تا ضمن برندسازی مناسب از این محصول، این جشنواره را ثبت ملی کرده و تمشک به عنوان یک برند شهرستانی و ملی مورد توجه باشد.

کد خبر 377537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.