احداث جنگل بتنی برای کاهش جرم و جنایت در مناطق محروم

CCA، یک شرکت معماری در مکزیک، فضایی به سبک بروتالیسم برای کودکان و نوجوانان طراحی کرده است؛ معماری بروتالیست سبکی از معماری است که در آن ساختمان‌ها کاملا با بتن و بدون روکش و هیچ دکوراسیونی اجرا می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، CCA اخیراً برای کودکان و جوانان طبقه محروم شهر اکاتپک، که به خطرناک‌ترین شهر مکزیک معروف است، محوطه‌ای به سبک بروتالیسم، تحت عنوان "جنگل بتنی" طراحی کرده‌ است. در این مکان کودکان به فعالیت‌های تفریحی و آموزشی مناسب در طبیعت دسترسی دارند. بر اساس تحقیقات انجام شده توسط شرکت معماری CCA، نبود فضاهای عمومی و تفریحی امن و همچنین میزان بالای خشونت و ناپایداری زندگی در اکاتپک می‌تواند به بافت اجتماعی و در نتیجه کاهش پیشرفت کودکان و نوجوانان آسیب جدی وارد کند.

این شرکت با احداث فضایی برای دخترها و پسرهای جوان مکزیکی قصد دارد در یک منطقه خطرناک، پناهگاهی امن برای آن‌ها به وجود آورد. در این فضا، کودکان و نوجوانان بین ۶ تا ۱۸ سال می‌توانند با تمرکز بر پنج زمینه هنر، ورزش، اخلاق اجتماعی، تغذیه و مهارت‌های زندگی، علائق و استعدادهای خود را شکوفا کنند.

نتیجه تصویری برای ‪/concrete-jungle-to-become-a-safe-haven-for-mexico's-marginalized-kids‬‏

این فضا که در آن رفاه کودکان و همچنین فضاهای مورد نیاز برای برنامه‌های آموزشی به خوبی در نظر گرفته شده است، شامل سه ساختمان اصلی است که همگی ساختاری مشابه دارد اما با اهداف و ویژگی‌های متفاوت و مختص هدف خود ساخته شده‌ است. ساختمان آموزشی دارای اتاق‌هایی با کامپیوتر، یک کتابخانه و آشپزخانه است در حالی که در ساختمان هنر یک تالار سخنرانی نیمه باز و فضاهای بزرگ‌تری برای سایر فعالیت‌ها و سرگرمی‌ها دیده می‌شود. در ساختمان ورزشی نیز یک فضای بزرگ سرپوشیده برای انجام بسیاری از ورزش‌ها وجود دارد. اگرچه این فضا هنوز در حال ساخت است با این حال ساختار بروتالیست و بتنی آن توجه بسیاری از معماران در سراسر دنیا را به خود جلب کرده‌است.

کد خبر 377535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
    1 0
    به درد مناطق محروم ما که کم هم نیستن می خوره اما ظاهرشو بهترم میشه کرد. واقعا تو مناطق محروم فقط باید سر نوجوونارو گرم کرد وگرنه به راه خلاف میرن