با خیال راحت روی ماشین‌ مردم بنشینید!

قوه تخیل یک هنرمند فرانسوی، با به چالش کشیدن استفاده معمول و سنتی از پارکلت‌ها، به عملکرد آن‌ها ماهیتی فراتر از قرار گرفتن در کنار پیاده‌روها و خیابان‌ها بخشیده است؛ پارکلت، بخشی از پیاده‌رو است که فضا و امکانات رفاهی بیشتر برای مردمی که از یک خیابان استفاده می‌کنند فراهم می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، Benedetto Bufalino، هنرمند با ذوق فرانسوی که با تغییر ماهیت اشیاء عملکرد آن‌ها را به بازی می‌گیرد و خالق آثاری چون ساخت جکوزی با استفاده از تغییر شکل خوردوی سدان، تبدیل ماشین به میز تنیس، ساخت باربیکیو و تنور کامل پیتزا از یک ماشین قدیمی، ساخت قفس مرغ از ماشین پلیس و ساخت یک دستگاه فراری فاکس مقوایی است، این بار با ارائه جدیدترین طرح خود در جشنواره بین‌المللی معماری و طراحی Concéntrico 05 در شهر لوگرونیو دست به اقدامی متفاوت زده است.

این طرح با عنوان "پارکلت تراس چوبی" یکی دیگر از طراحی‌های Bufalino در زمینه تغییر کاربری ماشین‌ها است و درنتیجه اوج گرفتن قوه تخیل او به سمت تصویرسازی یک پارکلت تراس چوبی روی ماشین‌ها به وجود آمده است. ذوق هنری او، این پارکلت‌ها را به گونه‌ای غیرمعمول، از نوع سنتی خود به سمت قرارگرفتن بر فراز ماشین‌های پارک شده در کنار خیابان سوق داده است.

پارکلت‌ یک بیرون‌زدگی در فضای پارکینگ کنار خیابان یا پیاده‌روها است که به منظور استفاده هنری و تبلیغات مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این فضا به عنوان پارکینگ دوچرخه و حتی مکانی برای نشستن عابران و استراحت کردن نیز استفاده می‌شود؛ محبوبیت پارکلت‌ها روز به روز در حال افزایش است چرا که باعث ایجاد فضاهای نوآورانه جدید می‌شود و راه‌های مختلفی برای تجربه شهر به وجود می‌آورد.

طرح "پارکلت تراس چوبی"  که به طور طبیعی شبیه به اتومبیل ساخته شده است برای قرار گرفتن روی سه وسیله نقلیه مناسب است و در پارکینگ El Espolon شهر لوگرونیو مورد استفاده قرار گرفته است. پارکلت تراس چوبی علاوه بر ایجاد پویایی بیشتر نسبت به نوع سنتی و رایج خود، به خوردوها نیز به عنوان بخشی از پارکلت، کارایی جدیدی می‌بخشد.

هدف Bufalino از ارائه این طرح ایجاد موقعیت و فضایی برای نشستن، گپ زدن و لذت بردن از محیط اطراف در میان رهگذران و فراهم آوردن گریز بصری برای افرادی است که چاره‌ای جز نگاه کردن به مناظر کسل کننده اطراف ندارند! 

کد خبر 377524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.