میدان شهرداری بوداپست رنگارنگ می‌شود

استودیو معماری Hello Wood با احیای موفقیت آمیز پارک میدان مرکزی شهر بوداپست توانست طراوت و شادی را برای این منطقه به ارمغان آورد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کمپانی Hello Wood با پشتیبانی شهرداری بوداپست موفق شد فضاهای خالی و بدون روح اطراف ساختمان شهرداری این شهر را به فضایی باطراوت و نشاط‌بخش برای استفاده عموم تبدیل کند. این کمپانی با رنگ‌آمیزی‌های شاد و سرزنده کننده تمام سازه‌های چوبی ساخت سال ۲۰۱۷ را که فضاهای متعددی برای نشستن و یا دراز کشیدن در نور آفتاب فراهم کرده است زیباتر کرده است. تلفیق این تخته‌های رنگارنگ با سبزی درختان نخل و زیتون باعث شده است مکانی بی‌روح و ملال‌آور به محیطی شاد و دلنشین تبدیل شود و این امکان را پدید آورده است که اقشار مختلف جامعه که در شهر تردد می‌کنند در طول شبانه‌روز رایگان  از آن استفاده کنند. 

با توجه به وجود درختان اندک و کمبود سایه، نصب "سایه‌بان‌های ساحلی" در این پارک راهکاری برای در امان ماندن از آفتاب سوزان بوداپست است. با این حال طراحان پارک از نور آفتاب بهره‌ نیز برده‌اند و با نصب پنل‌های خورشیدی، امکان استفاده از لپ‌تاپ و شارژ کردن تلفن همراه را در اختیار توریست‌ها و ساکنان موقت و حتی خانه‌به‌دوش‌ها قرار داده‌اند هم‌چنین پس از غروب آفتاب ریسمان‌های سیلیکونی درخشان این محل به جنگ تاریکی می‌رود و فضای پارک را به محیط دلپذیری تبدیل می‌کند و این درخشش حاصل آزادسازی انرژی خورشیدی ذخیره شده در طول روز است.

با توجه به موقعیت بوداپست به عنوان پایتخت ورزشی اروپا در سال ۲۰۱۹، در پارک Pop-Up علاوه بر فضاهای تفریحی و استراحتی، برای انجام فعالیت‌های آمادگی جسمانی و فکری چندین میز تگبال (ورزش اختراعی مجارها که ترکیبی از فوتبال و تنیس روی میز است) و پینگ‌پنگ، تجهیزات پرورش اندام و صفحات بزرگ شطرنج تعبیه شده است در نتیجه علاوه بر این که امکانات گذران اوقات فراغت روح‌پرور و داشتن استراحتی آرام را دارد امکانات پرورش جسم را نیز مهیا کرده است.

کد خبر 377521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهار AE ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    0 0
    عالی بود
  • بهار AE ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    0 0
    عالی بود