گاوخونی قربانی سوءمدیریت

گلپایگان- نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر مدیریت سدها در هنگام انتقال آب و یا بهره‌برداری به خوبی عمل شده بود امروز می‌توانستیم آب سدها را به تالاب گاوخونی اصفهان انتقال دهیم تا مانند تالاب‌های دیگر از جمله تالاب شور گلپایگان احیا شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، علی بختیار امروز (سه‌شنبه) در جمع خبرنگاران با اشاره به آسیب‌شناسی کشوری حوزه مدیریت بحران، اظهار کرد: باتوجه به خسارت فراوان ناشی از سیل در محدوده رودخانه‌های کارون و دز تصمیم گرفته شده که ارتفاع سد دز به شش متر افزایش یابد.

وی افزود: با اتمام مطالعه سد بختیاری احداث این سد در حوزه کارون در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفته است و این وزارتخانه در زمینه ایجاد سد در حوزه بهشت‌آباد و سامانه سوم با نگاه مثبت کارها را دنبال می‌کند.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مناقشه آب به صورت محلی و منطقه‌ای در تصمیم‌گیری‌های کلان کشور خلل ایجاد می‌کند، افزود: یکی از دلایل نبود مدیریت در حوزه بحران سیل که خسارات فراوان را به همراه داشت، تصمیم‌گیری محلی یا رقابت‌ بین استان‌ها بر سر آب بوده است.

بختیار با بیان اینکه مدیریت آب منطقه‌ای قم  و حوزه آبریز گلپایگان در گذشته با تهران بوده است، گفت: مدیریت آب در ۱۰ سال گذشته به صورت حوزه‌ای بود، اما در یک تصمیم‌گیری غلط تصمیمات حوزه آب را از حالت منطقه‌ای به استانی تبدیل کردند و در همه استان‌ها شرکت‌ آب منطقه‌ای ایجاد و به بزرگ شدن ساختار دولتی منجر شد.

بختیار با بیان اینکه ۱۱ شرکت برق منطقه‌ای در کل کشور به خوبی مسائل برق را مدیریت می‌کنند، گفت: سدهای بزرگی که در گذشته احداث شده امروزه از اهمیت بسزایی برخوردار است، زیرا اگر این سدها در حوزه کارون نبود خسارت‌های ناشی از سیلاب امسال صد برابر افزایش داشت.

وی گفت: اگر کارایی سدها در هنگام رهاسازی و انتقال آب و یا بهره‌برداری به خوبی مورد استفاده قرار گرفته بود، امروز می‌توانستیم آب سدها را به تالاب گاوخونی اصفهان انتقال دهیم تا مانند تالاب‌های دیگر از جمله تالاب شور گلپایگان احیا شود.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای توسعه متوازن همگام با سایر نمایندگان استان هستم و یکی از دلایل استعفا ندادن بنده همراه با سایر نمایندگان استان این بود که موضوع آب را نباید به صورت مناقشه‌ای بین استانی درآورد.

بختیار گفت: یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس این بود که نمایندگان نباید استان‌ها را مقابل یکدیگر قرار دهند.

کد خبر 377481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.