دو مرجع، طرح پیشنهادی تخت فولاد را بررسی می‌کنند

مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی تخت فولاد اصفهان گفت: ۲۶ خردادماه به عنوان روز ملی تخت فولاد در تقویم به ثبت رسیده است و به همین مناسبت نشستی جامع با حضور نخبگان و مدیران شهری شهر اصفهان برگزار می‌شود.

سید علی معرک نژاد در گفت وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه این نشست در پی جلسات هم‌اندیشی پیرامون تخت فولاد است، اظهار کرد: نشست نخبگان و طبقه فرهنگی شهر اصفهان، روز ۲۶ خردادماه و همزمان با روز ثبت ملی تخت فولاد برگزار می‌شود.

وی افزود: قبلا جلساتی برای تحلیل نظرات، ایده‌ها و پیشنهادات درباره این آرامستان تاریخی برگزار شده بود، اما مدل نهایی ساماندهی تخت فولاد به منظور عملیاتی کردن در این نشست مورد بررسی قرار می‌گیرد، پس از اجرایی کردن این مدل نتایج و برآوردهای حاصل از آن در بازه زمانی شش ماهه به اطلاع شرکت کنندگان نشست می‌رسد.

مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی تخت فولاد اصفهان با بیان اینکه این جلسه هم‌اندیشی با حضور طیف‏‌ها و تعداد بیشتری از فرهیختگان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: تخت فولاد آرامستانی بزرگ است و نشست تصمیم‌گیری درباره مدل نهایی آن باید دقیق‌ و جامع باشد در این راستا برگزاری این نشست موجب شده تا طرح نهایی با خطای کمتری انتخاب و برای اجرا آماده شود.

وی عنوان کرد: صاحب‌نظرانی که به این جلسات دعوت میشوند سابقه و تجربه کار خوبی در زمینه تخت فولاد یا مکان‌هایی مشابه دارند به همین جهت پیشنهادات آنان عملیاتی و قابل اجراست.

معرک نژاد با بیان اینکه طرح نهایی ساماندهی آرامستان تخت فولاد در سال ۹۸ عملیاتی می‎شود، تاکید کرد: این طرح در دو بخش کالبدی، غیر کالبدی و فرهنگی برگزار و بازخورد طرح انتخابی در بازه زمانی شش ماهه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی تخت فولاد اصفهان افزود: ایده‌ها، پیشنهادات و تحلیل‌های مطرح در این نشست دسته‌بندی شده و در شورای فرهنگی مجموعه تخت فولاد به صورت دقیق‌تر تحلیل می‌شود، مدل نهایی تخت‌فولاد قبل از اجرا باید به تصویب کمیته عالی تخت فولاد برسد.

معرک نژاد ادامه داد: دو مرجع تحلیلی و تصویبی ایده‌ها و پیشنهادات مطرح در نشست را بررسی می‌کنند، شورای فرهنگی تخت فولاد دسته‌بندی، تحلیل، طبقه‌بندی، انتخاب ایده‌ها و پیشنهادت را انجام داده و کمیته عالی تخت فولاد پس از بررسی طرح، آن را تصویب می‌کند.

کد خبر 377479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.