۱۶۳ واحد تولیدی خراسان رضوی در تملک بانک‌ها/ممنوعیت خروج گندم از کرمان

در بسته خبری امروز از ایمن‌سازی حدود ۳۰۰ هزار راس دام سنگین در خراسان رضوی تا آغاز خرید تضمینی ۱۸۵ تن گندم در خراسان‌جنوبی و خسارت ۱۰۶میلیارد ریالی به بخش کشاورزی نیمروز را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای شرقی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

تملک ۱۶۳ واحد تولیدی توسط بانک‌های خراسان رضوی

خراسان رضوی: بابک دین‌پرست، ​معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور از تملک ۱۶۳ واحد تولیدی توسط بانک‌های خراسان رضوی خبر داد.

بیش از ۶ هزار میلیارد برای جبران خسارت‌ سیل در خراسان رضوی نیاز است

خراسان رضوی:  ابراهیم نصری، ​مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: اعتبار مورد نیاز برای جبران خسارت ناشی از سیل سال جاری در این استان را شش هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال است.

ایمن‌سازی حدود ۳۰۰ هزار راس دام سنگین در خراسان رضوی

خراسان رضوی: محسن عابدزاده، رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی خراسان رضوی از آغاز عملیات واکسیناسیون تب برفکی مرحله اول در سال ۱۳۹۸ در کلیه گاودارهای صنعتی، نیمه صنعتی و روستایی استان علیه بیماری تب برفکی از ۷ خردادماه به مدت یک ماه خبر داد.

******************************************************************************************************************************

خسارت ۱۲ میلیاردی سیل به کشاورزان «درمیان»

خراسان جنوبی: محمد بشیری‌زاده، فرماندار درمیان گفت: بیشترین خسارت سیل اخیر درمیان در حوزه کشاورزی شهرستان بوده به طوری که ۶۰ تا ۸۰ درصد قنوات روستایی تخریب و تا این لحظه خسارت وارده به حوزه کشاورزی حدود ۱۲ میلیارد تومان اعلام شده است.

خرید تضمینی ۱۸۵ تن گندم در خراسان‌جنوبی

خراسان جنوبی: مهدی عصمتی‌پور، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با اشاره به خرید تضمینی گندم از کشاورزان، گفت: تاکنون ۱۸۵ تن گندم به قیمت ۳۱۴ میلیون تومان به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده است.

روند روبه رشد صادرات به افغانستان

خراسان جنوبی: محمدرضا کریم‌زاده، رایزن بازرگانی ایران در افغانستان از فعالیت سه گمرک رسمی در خراسان‌جنوبی خبر داد و گفت: طی سال‌های اخیر روند صادرات به افغانستان روند رو به رشدی داشته که باید راهکارهایی را برای توسعه روابط و توسعه ظرفیت بازار متقابل داشته باشیم.

*******************************************************************************************************************************

«سیستان و بلوچستان» بزرگترین اکوموزه ایران

سیستان و بلوچستان: مجتبی میرحسینی، معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: استان سیستان و بلوچستان، پهناورترین استان کشور است و از لحاظ قرار گیری جاذبه های طبیعی تاریخی و فرهنگی در نقاط بکر روستایی و عشایری دارای ظرفیت های زیادی است که می‌توان از آن به عنوان اکو موزه با محور فعالیت انسان، طبیعت و تاریخ یاد کرد.

خسارت ۱۰۶میلیارد ریالی به بخش کشاورزی نیمروز

سیستان و بلوچستان: حسن صفائی مقدم، مدیر جهادکشاورزی نیمروز از خسارت ۱۰۶میلیارد ریالی بخش کشاورزی شهرستان نیمروز درسیل اخیر سیستان خبر داد.

افزایش ۳۰ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار

سیستان و بلوچستان: حسین شهدادی، معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر ودریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: طی مدت دو ماهه امسال میزان عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۳۰ درصد افزایش داشته است.

******************************************************************************************************************************

نزاع خونین با قتل ۲ نفر در رفسنجان

کرمان: نصرالله عباسی، فرمانده انتظامی رفسنجان گفت: بر اثر درگیری دسته جمعی در رفسنجان دو نفر به قتل رسیدند.

خروج گندم از کرمان ممنوع شد

کرمان: محمدجواد فدایی، دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کرمان گفت: مصوب کردیم گندم استان خارج نشود و خروج تنها با هماهنگی شرکت غله استان و جهادهای کشاورزی شمال و جنوب استان صورت می‌گیرد.

کشف ۴۱۳ کیلو مواد مخدر از خودروی تصادفی

کرمان: محمدرضا ایران‌نژاد، فرمانده انتظامی سیرجان از کشف ۴۱۳ کیلوگرم تریاک از یک دستگاه خودروی پژو در محور اصلی این شهرستان خبر داد.

کد خبر 377477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.