۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
دشمن مشترک را بشناسیم

نشست مطبوعاتی و رسانه ای ستاد روز جهانی قدس و ستاد مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) پیش از ظهر امروز- هفتم خرداد- در سالن جلسات صداسیمای مرکز اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در این نشست مطبوعاتی جعفر عسگری رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: برطبق احادیث، روایات و آیات، دفاع از مظلوم جزء وظایف هرمسلمانی است. وی افزود: امام خمینی (ره) در تاریخ ۱۹ مرداد سال ۱۳۵۸ و یک سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس و روز دفاع از مسلمان مظلوم فلسطین نام نهادند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان تصریح کرد:  چهل سال است در ایران اسلامی و جهان اسلام در دفاع از مظلومیت ملت فلسطین راهپیمایی های باشکوهی برگزار می شود.

عسگری با اشاره به اینکه روز قدس روز نمایش وحدت حکومت اسلامی در مقابله با صهیونیست ها است، خاطرنشان کرد: اهداف و سیاست های روز جهانی قدس در چند بند ترسیم شده است، یکی از این بندها تدوین چرایی و ترسیم پیامدهای راهبردی ارتحال حضرت امام (ره) و بندی دیگر بازنمایی روز قدس به عنوان محور وحدت جهان اسلام است.

وی عنوان کرد: آمریکایی ها وصهیونیست ها به دنبال آن هستند تا اذهان عمومی را از مسئله فلسطین دور کرده و متوجه مسائل ایران کنند، اما با پاسخ جدی ایران اسلامی مواجه شده و در اهداف خود شکست خوردند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان تأکید کرد: امروز اقتدار جبهه مقاومت و در رأس آن ایران اسلامی موجب شده تا صهیونیست ها، آمریکایی و کشورهای عربی دست نشانده آمریکا در حصاری محبوس شوند و این نتیجه دستاوردهای انقلاب اسلامی  و مقاومت مردم ایران است.

عسگری خاطرنشان کرد: معرفی رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن بزرگ جهان اسلام یکی دیگر از اهداف و سیاست های روز جهانی قدس است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه صهیونیست ها امروز در لاک دفاع از خود فرو رفته اند، افزود: استقامت و ایثارگری ملت شهید پرور و مردم فلسطین همین طور جبهه مقاومت موجب پیروزی در آینده نزدیک است و ان شالله در آینده ای نه چندان دور نماز وحدت در مسجد الاقصی اقامه خواهد شد.

عسگری با اشاره به برپایی روز جهاین قدس در میدان امام (ره) اصفهان افزود: با هماهنگی که با امام جمعه اصفهان و نماینده ولی فقیه در اصفهان انجام گرفت روز جهانی قدس در میدان امام (ره) اصفهان برگزار می شود.

وی ادامه داد: مردم روزه دار از مسیرهای هشت گانه و از ساعت ۱۰ و نیم صبح شروع به راهپیمایی برای رسیدن به میدان امام (ره) می کنند، سخنران روز جهانی قدس امسال سردار اسماعیل قاآنی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و نماز ظهر روز جمعه نیزبه امامت آیت الله طباطبائی نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان برگزار می شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان تأکید کرد: رسانه ها وظیفه خطیری در تبیین اهداف روز جهانی قدس و ترویج و تشویق عموم به خصوص جوانان و نوجوانان برای شرکت در راهپیمایی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان دارند.

عسگری با اشاره به اینکه بعد از تهران، اصفهان بیشترین تأثیرات رسانه ای را در سطح کشور دارد، خاطرنشان کرد: فضای میدان امام برای پوشش تصویری این رویداد بزرگ بسیار مناسب تر است و با هماهنگی های انجام شده امسال نیز روز جهانی قدس در میدان امام (ره) اصفهان برگزار می شود. حضور و انعکاس خبری رسانه ها در دفاع از مظلومیت ملت فلسطین اهمیت بسیاری دارد.

برنامه های سی امین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)

وی افزود: مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) روز چهاردهم خرداد ماه برگزار می شود. در این راستا برنامه هایی به منظور قدردانی و تبیین ابعاد شخصیتی حضرت امام (ره) برای آحاد مردم به خصوص نوجوانان و جوانان برگزار خواهد شد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان در توضیح این برنامه ها گفت: روز ۱۳خردادماه ساعت ۹ صبح در خیمه حسینی در گلستان شهدای اصفهان، برنامه ای برگزار می شود که از خبرنگاران دعوت شده تا در این برنامه شرکت کنند.

عسگری ادامه داد: در شب چهاردهم خرداد مراسمی در حسینیه بنی فاطمه از ساعت ۲۱  برگزار خواهد شد. موسسات قرآنی مهدقرآن کریم نیز صبح روز چهارشنبه و در دعوتی اختصاصی، مراسمی در خصوص ابعاد شخصیتی امام (ره) برگزار می کنند.

وی گفت: بعدازظهرروز سه شنبه ۱۳خردادماه مردم شهرستان های آران و بیدگل، نطنز، کاشان و اردستان به حرم مطهر امام خمینی (ره) اعزام می شوند تا در سخنرانی ای  که ساعت چهار بعدازظهر در حرم مطهر امام برگزار می شود شرکت کنند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: سخنران امسال مراسم ارتحال امام در مرقد مطهر حضرت ایت الله العظمی امام خامنه ای است.

عسگری عنوان کرد: همزمان با سی امین سالگرد رهبری امام خامنه ای کتابی درخصوص اندیشه های امام خامنه ای، شخصیت بی بدیل و بی نظیر ایشان و شهادت اندیشمندان و دشمنان درباره ایشان مورد استفاده عموم مردم قرار می گیرد. 

وی خاطرنشان کرد: تقوا، شجاعت، انقلابی گری و سیاست ایشان برای اندیشمندان جهان قابل توجه است. به طور مثال چندی پیش یک جوان روسی عنوان کرده بود که سیاست ها و حکمت صحبت های امام خامنه ای برایش بی نظیر است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه قدر دانستن این نعمت درغیاب حضرت مهدی (عج) یک ضرورت است، افزود: قدردانی از رهبری انقلاب اسلامی در اطاعت از اوامر ایشان مصداق پیدا می کند و اگر طی این ۴۰ سال از رهنمودهای حضرت امام خمینی (ره) و طی این ۳۰ سال از اوامر مقام معظم رهبری تبعیت می شد، شاهد مشکلات فرهنگی، اقتصادی و سیاسی نبودیم.

عسگری گفت: مسئولان و مردم مومن و شهید پرور ایران اسلامی در عرصه های مختلف نشان دادند که با صبوری و تحمل سختی ها همین طور گوش جان سپردن به فرموده های مقام رهبری این نعمت الهی را حفظ می کنند و قدردان آن هستند.

وی درپایان افزود: تبیین اندیشه های حضرت امام و دشمن شناسی در حوزه دشمن مشترک شامل آمریکا و رژیم صهیونیستی همین طور ترویج و تشویق به حضور در برنامه ها از جمله اهداف مهم روز جهانی قدس است و رسانه ها باید در پوشش مناسب آن نقش خطیر خود را ایفا کنند، چنانچه دشمن وحدت و حضور گسترده مردم را تماشا کند،در معادلات خود شکست خواهد خورد.

کد خبر 377462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.