راهکارهای مقابله با اگزما چیست؟

لباس‌در تمام طول روز با پوست بدن در تماس است، بنابراین انتخاب لباس نرم برای همه افراد به ویژه مبتلایان به اگزما، اهمیت زیادی دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اگزما یک بیماری سخت پوستی است که در آن لایه محافظ پوست آسیب دیده و پوست حساس‌تر می‌شود؛ گاهی خارش بسیار شدید است و خاراندن نیز موجب خونریزی پوست می‌شود. در اینجا شما را با راهکارهایی برای کنترل این بیماری آشنا می‌کنیم.

مصرف صابون‌های ضدباکتری، ممنوع

صابون‌ها، مواد شوینده و سایر محصولات بهداشتی ممکن است به پوست فرد مبتلا به اگزما، آسیب وارد کند. بنابراین توصیه می‌شود این افراد از مصرف صابون‌های ضدباکتری اجتناب کنند و  تا جایی که ممکن است محصولات بهداشتی بدون رنگ و عطر و با حداقل افزودنی‌های ممکن خریداری کنند. همچنین استفاده از مواد شوینده ملایم برای شست و شوی لباس‌ها و خودداری از مصرف نرم کننده‌های لباس برای این افراد ضروری است.

 لباس‌های نرم بپوشید

لباس‌ در تمام طول روز با پوست بدن در تماس است، بنابراین انتخاب لباس نرم برای همه افراد به ویژه مبتلایان به اگزما، اهمیت زیادی دارد. توصیه می‌شود این افراد لباس‌هایی را خریداری کنند که با بدن اصطکاک نداشته باشد و از پوشیدن لباس‌های خشن، تنگ و یا زبر مانند لباس‌های پشمی اجتناب کنند.  لباس‌های کتان‌، گزینه‌ مناسبی برای مبتلایان به اگزما محسوب می‌شود. از آنجا که گرما و تعریق باعث تشدید اگزما می‌شود، خنک نگه‌داشتن محل اگزما نیز اهمیت فراوانی دارد.

راهکارهای مقابله با اگزما

سیستم ایمنی، نقش بسزایی در مقابله با بیماری‌ها و عفونت‌ها دارد اما در صورت ابتلا به اگزما، سیستم ایمنی، واکنش بیش از حد نشان می‌دهد. داروهای بیولوژیکی که باعث کاهش التهاب می‌شود، واکنش سیستم ایمنی را متوقف می‌کند و در کنترل این بیماری موثر است. مصرف داروهای دیگر مانند آنتی‌هیستامین‌ها، کورتیکواستروئیدها، آنتی‌بیوتیک‌ها، استفاده از پانسمان مرطوب، نور درمانی و درمان استرس‌های ناشی از اگزما نیز از دیگر راهکارها برای مقابله با این بیماری است که باید تحت نظر پزشک معالج صورت گیرد.

کد خبر 377457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.