اختلالات معده را چگونه درمان کنیم؟

متخصص طب سنتی گفت: به دلیل اینکه فرصت کمی بین افطار و سحر وجود دارد و برخی از افراد روزه دار عادت به خوردن غذای سریع و خوردن آب ما بین غذا و مصرف غذاها و خوراکی های متنوع دارند با اختلال معده و گوارش درگیر می شوند.

محمد مظاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره بروز اختلالات گوارشی برای روزه دارن در ایام ماه رمضان اظهار کرد: دستگاه معده و گوارش افراد روزه دار در ایام ماه رمضان ممکن است دچار اختلال شود و نفخ، ترش کردگی سر معده و سر و صدای شکم از اختلالاتی است که در این ایام برخی از اشخاص با آن رو به رو می شوند.

وی افزود: ضروری است که روزه داران از برهم خوری، پر خوری و درهم خوری  پرهیز کنند تا مبتلا به اختلالات دستگاه معده و گوارش نشوند.

عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: به دلیل اینکه فرصت کمی بین افطار و سحر وجود دارد و برخی از افراد روزه دار عادت به خوردن غذای سریع و خوردن آب ما بین غذا و مصرف غذاها و خوراکی‌های متنوع دارند با اختلال معده و گوارش درگیر می شوند.

وی ادامه داد: در واقع این گروه از افراد روزه دار بر این باوراند که با پرخوری بیشتر بتوانند یک مقدار بیشتری غذا در معده ذخیره کنند تا در موقع سحر و افطار از آن غذا بهره مند شوند.

مظاهری با بیان اینکه عدم رعایت سه اصل می تواند به دستگاه گوارش فرد روزه دار آسیب برساند، گفت: پرخوری کردن، برهم خوری و درهم خوری کردن به معده و گوارش آسیب می زند و با شتاب غذا خوردن و استفاده ازغذاهای متنوع، استفاده از آب یخ، غذاهای سرخ شده و نوشابه های گاز دار درهنگام افطار تا سحر برای شخص روزه دارد اصلا توصیه نمی شود.

متخصص طب سنتی تاکید کرد: کسانی در ماه رمضان به علت روزه داری دچار نفخ و یا اختلال سبک معده شدند می توانند با رعایت نکات طب سنتی به سلامتی بدن خود کمک کنند.

وی خاطر نشان کرد: اشخاص روزه دار باید یک استکان گلاب را با یک استکان عرق نعناع و یک قاشق مربا خوری بارهنگ مخلوط کرده و بعد از کمی حرارت دادن آن این نوشیدنی را جرعه جرعه یک ساعت بعد از افطار و یا نیم ساعت قبل از غذای سحری برای جلوگیری از بروز مشکلات گوارشی میل کنند.

کد خبر 377436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.