۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱
سه شهر زیبای اروپا

طراحی زیبای شهری یکی از مهم‌ترین عوامل جذب گردشگران به کشورهای مقصد است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اگرچه مردم در روستاها و جزایر زندگی آرامتری را تجربه می‌کنند، با این حال بسیاری از شهرها به خاطر زیبایی خیره‌ کننده خود، گردشگران و مهاجران زیادی را جلب می‌کنند. طراحی شهری مهم‌ترین عامل برای ایجاد برقراری پیوند بین ساکنان و محیطی که در آن زندگی می‌کنند به شمار می‌رود. طراحان شهری عواملی نظیر معماری، فضای عمومی، استحکام، زیبایی و دیگر جنبه‌های زندگی شهری را در کنار هم قرار می‌دهند تا زیباترین و مطلوب‌ترین شهر را شکل دهند. در ادامه به تعدادی از بهترین نمونه‌های طراحی شهری در جهان پرداخته می‌شود.

ملبورن، استرالیا

هوزیر لین (Hosier Lane) یکی از زیباترین جاذبه‌های جهان، واقع در شهر ملبورن استرالیاست. کوچه‌های این مکان پوشیده از دیوارنگاره‌هایی است که هر یک توسط یکی از هنرمندان جهان کشیده شده است. تمام دیوارهای کوچه‌های هویزر پوشیده از خلاقیت و نقش‌نگارهایی است که چشم هر بیننده‌ای را ساعت‌ها به خود خیره نگه می‌دارد. هنر گرافیتی هوزیر تلفیقی از اشکال، نمادها، نوشته‌ها و نشانه‌هاست که هر کدام مفهومی متمایز در بردارد. این کوچه با گذرگاه‌های طاق مانند بخش بزرگی از فرهنگ مدرن ملبورن را به تصویر می‌کشد.

لیبسون، پرتغال

لیبسون پایتخت و بزرگ‌ترین شهر کشور پرتغال است که یکی از تماشایی‌ترین شهرهای جهان نیز به شمار می‌رود. این شهر بر روی تپه‌هایی واقع شده است و از سطح تپه‌های به سمت رودخانه تاگوس در اروپا کشیده شده است. خیابان‌های رنگارنگ و دیدنی شهر لیبسون و همچنین ایوان‌های روی هر تپه، زیبایی این شهر را دوچندان کرده است. لیبسون دارای ظاهری فریبنده و زیبایی اغواکننده‌ای است که نمای آن تلفیقی از سنگفرش‌ها و کاشی‌های شگفت انگیزی است که مشابه آن در هیچ شهر دیگری در جهان دیده نمی‌شود.

بوداپست، مجارستان

بوداپست پایتخت، بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر کشور مجارستان و یکی از تاریخی ترین شهرهای جهان است. این شهر به وسیله رودخانه دانوب به دو بخش بودا و پست تقسیم شده است. بودا تپه ای با یک کاخ سلطنتی و مملو از آثار تاریخی سبک باروک و گوتیک است که بر فراز خیابان‌های "پِست" با سازه‌هایی عظیم و بازمانده از دوران نئورنسانس قرار گرفته است. از مهم‌ترین جاذبه‌های بوداپست می‌توان به بلندترین ساختمان بوداپست یعنی پارلمان مجارستان معروف به خانه کشور، کلیسای سنت استفان با بزرگترین ناقوس مجارستان، کستل هیل که پناهگاه ساکنان این شهر در زمان حمله مغول بوده و پارک شهر اشاره کرد. 

کد خبر 377417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.