نهمین تقابل سرخ و زرد در جام حذفی/ خاطره خوش سپاهان از نیمه نهایی+ جدول

تیم‌های سپاهان و پرسپولیس در حالی برای نهمین بار در جام حذفی به مصاف یکدیگر می‌روند که دو تیم از رویارویی‌های قبلی سهم برابری از صعود یا قهرمانی داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سپاهان و پرسپولیس در حالی برای هفتاد و یکمین بار رو در روی هم قرار می‌گیرند که همواره نبردهای خاطره‌انگیزی داشته‌اند. بیشتر جدال‌های حساس و خاطره انگیز این دو تیم به دهه ۸۰ و ۹۰ و همزمان با اوج گیری سپاهان باز می‌گردد جایی که همواره هر چند سال یکبار نبردهای کلاسیک و البته پر حاشیه دو تیم در تاریخ فوتبال ایران ماندگار شده است.

در ۷۰ بازی رسمی تاریخ دو تیم در همه رقابت‌ها از دهه ۴۰، سپاهان ۱۷ بار و پرسپولیس ۲۳ بار پیروز شده‌اند، ضمن اینکه ۳۰ دیدار نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. همچنین تاکنون ۱۶۲ گل در بازی‌های دو تیم زده شده است که ۷۳ گل سهم سپاهان و ۸۹ گل سهم پرسپولیس بوده است.

به غیر از تهران و اصفهان، تبریز هم یک بار میزبان مصاف دو تیم بوده که در آن دیدار سپاهان با نتیجه ۲ بر صفر پرسپولیس را شکست داد.

دو تیم در شش دوره جام حذفی در مراحل یک هشتم نهایی، یک چهارم نهایی، نیمه نهایی یا فینال برابر یکدیگر قرار گرفته‌اند که از این شش دوره، سپاهان در سه دوره پیروز شده است و سه دوره نیز پرسپولیس توانسته رقیب اصفهانی را حذف کند. البته به صورت کلی و از نگاه آماری دو تیم ۸ بار در جام حذفی به مصاف یکدیگر رفته‌اند که پنج دیدار با نتیجه تساوی در پایان وقت قانونی به پایان رسیده است، یک دیدار با پیروزی سپاهان و دو دیدار با پیروزی پرسپولیس به پایان رسیده است.

آخرین نبرد دو تیم در جام حذفی به دیدار فینال فصل ۹۱-۹۲ باز می‌گردد که سپاهان در ورزشگاه آزادی موفق شد پس از تساوی ۲ بر ۲ در ضربات پنالتی با نتیجه ۴ بر ۲ پیروز شود و جام قهرمانی را در خانه رقیب بالای سر ببرد.

آمار ویژه رویارویی‌های سپاهان و پرسپولیس به شرح زیر است:

کد خبر 377401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.