به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاعرسانی شهرداری مشهد، کیانوش کیامرز ظهر امروز در حاشیه بازدید وزیر کشور از خط ۲ و ۳ قطارشهری مشهد، اظهار کرد: امسال تخصیص اوراق مشارکت ساخت مترو بسیار کم شده است و با توجه به اینکه یکی از راه حلهای ساخت مترو انتشار اوراق مشارکت است، توانستیم تاییدیه انتشار اوراق مشارکت را از وزیر کشور بگیریم.
وی اضافه کرد: شهرداری مشهد برای ادامه اجرای خط ۲ و ۳ درخواست مجوز انتشار یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت را داده بود که متأسفانه دولت میزان آن را بسیار کاهش داد، اما وزیر کشور قول داد که افزایش رقم داشته باشیم و حتی بتوانیم کل یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان را دریافت کنیم.
کیامرز با بیان اینکه مسئله دیگری که به دنبال آن بودیم دریافت اختیار خرید ۶۰ واگن برای خط یک توسط شهرداری مشهد بود، تصریح کرد: در این بازدید قول مساعد داده شد که بتوانیم با همکاری وزیر کشور این مسئله را به صورت مستقیم از اسحاق جهانگیری پیگیری کنیم.
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد تصریح کرد: دریافت مجوز آغاز عملیات اجرایی خط چهار قطارشهری مشهد نیز یکی دیگر از خواستههای ما از وزارت کشور بود زیرا با توجه به اینکه حفاری خط سه در تیرماه ۹۹ تمام میشود لذا اگر میخواهیم از همین دستگاه TBM با حداکثر سرعت استفاده کنیم باید طراحی و ایجاد شفتهای خط چهار قطارشهری را آغاز کنیم.
وی خاطرنشان کرد: این موضوع و آمادگی مدیریت شهری برای آغاز عملیات حفاری تونل خط ۴ را در این بازدید اعلام کردیم که وزیر کشور قول مساعد داد پس از بررسی کارشناسان وزارت کشور، بتوانیم عملیات اجرایی خط چهارم قطارشهری مشهد را در همین دوره و همین سال آغاز کنیم.
کیامرز گفت: برای ادامه مسیر از میدان شریعتی تا میدان شهید کاوه که ۴ کیلومتر است، حدود هزار میلیارد تومان هزینه شده و امیدوارم طبق برنامهریزیهایی انجام شده اوایل تیرماه خط ۲ را افتتاح کنیم.
نظر شما