۱۵ متر برف در چهارمحال و بختیاری/آتش‌سوزی در مجموعه تاریخی بلادشاپور

در بسته خبری امروز از قبر رایگان برای خبرنگاران تا آزادی همه زندانیان مهریه در زنجان و خطر ورود خزندگان به منازل شهرکرد را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای غربی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

کشف بیش از ۷ هزار عدد داروی غیر مجاز در نهاوند

همدان: شا احمد ساکی، فرمانده انتظامی شهرستان نهاوند از کشف هفت هزار و ۸۲۱ عدد داروی غیر مجاز در بازدید پلیس از واحدهای صنفی شهرستان طی ۴۸ ساعت گذشته خبر داد.

۵۵ هزار نیروی شهرداری در کشور تبدیل وضعیت می‌شوند

همدان: امیر خجسته، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: ۵۵ هزار نیروی شهرداری در کشور تبدیل وضعیت می‌شوند.

ثبت ملی ۱۰ اثر تاریخی جدید در همدان

همدان: علی مالمیر، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان گفت: ۱۰ اثر جدید در استان همدان به فهرست آثار ملی ایران افزوده شد.

********************************************************************************************

۵ هکتار از گندم‌های سراب حمام پلدختر در آتش سوخت

لرستان: آیت فرخ پور، رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری پلدختر گفت: پنج هکتار از گندم‌های روستای سراب حمام در آتش سوخت.

شناسایی ۱۵۰ نقطه بحرانی حریق در جنگل‌های لرستان

لرستان: شیرزاد نجفی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با اشاره به شناسایی ۱۵۰ نقطه بحرانی حریق در جنگل‌ها و مراتع استان گفت: بایستی در این نقاط دیده‌بان مستقر شود تا از بروز هرگونه حریق جلوگیری به عمل آید.

کاهش ۸۹ درصدی حریق در مراتع علوفه‌ای لرستان

لرستان: مهرداد فتحی، مدیرکل محیط‌زیست لرستان از کاهش ۸۹ درصدی حریق در مراتع استان خبر داد و گفت: سال گذشته پنج هکتار از مراتع علوفه‌ای استان به دلیل سهل‌انگاری گردشگران در مسیر دریاچه گهر دچار حریق شد.

*********************************************************************************************

تولید زباله در کهگیلویه ۳ برابر استاندارد جهانی است

کهگیلویه‌وبویراحمد: روح‌الله عزیزی، رییس اداره حفاظت محیط زیست کهگیلویه با اشاره به سرانه تولید زباله در شهرهای این شهرستان گفت: ۶۰ درصد زباله تولیدی قابلیت بازیافت دارد.

ماهانه ۳۰ میلیون تومان برای دفن زباله‌های دهدشت هزینه می‌شود

کهگیلویه‌وبویراحمد: اسفندیار برخه، شهردار دهدشت گفت: علاوه بر هزینه جمع‌آوری و حمل ماهانه ۳۰ میلیون تومان برای دفن زباله‌های این شهر هزینه می‌شود.

آتش‌سوزی در مجموعه بلادشاپور

کهگیلویه‌وبویراحمد: مسئول حوادث فرمانداری کهگیلویه گفت: علف‌های هرز در مجموعه بافت تاریخی دهدشت در شعله‌های آتش سوخت و هیچ خسارتی به آثار تاریخی وارد نشد.

************************************************************************************************

طبیعت گردها عامل ۶۵ درصد آتش سوزی جنگل‌ها

کرمانشاه: انشاالله کولانی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: در بررسی های صورت گرفته مشخص شده است حدود ۹۸ درصد آتش سوزی های رخ داده در منابع طبیعی توسط عامل انسانی رخ داده  و از این میزان حدود ۶۵ درصد از آتش سوزی‌ها به صورت عمدی و یا سهوی توسط طبیعت گردان رخ داده است.

۳ ناحیه صنعتی روستایی در کرمانشاه جانمایی می‌شود

کرمانشاه: بیژن کردستانی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه به وجود پنج ناحیه صنعتی روستایی در این استان اشاره کرد و گفت: سه ناحیه صنعتی روستایی دیگر نیز تا پایان سال‌جاری در استان جانمایی و تصویب می‌شود.

رشد ۱۳ درصدی صادرات از گمرکات کرمانشاه در دو ماه نخست امسال

کرمانشاه: خلیل حیدری، مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه، از رشد ۱۳ درصدی صادرات از گمرکات و بازرچه های مرزی این استان خبر داد.

*************************************************************************************************

افتتاح ۱۰ واحد مسکن مددجویی در بیجار

کردستان: به همت بسیج سازندگی و با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) ۱۰ واحد مسکن محرومین در روستاهای محروم بیجار به بهره‌برداری رسید.

۹۱ مرکز برای خرید تضمینی گندم در کردستان

کردستان:  خالد جعفری، رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ۹۱ مرکز برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان کردستان مهیا شده است.

توزیع ۱۱۵۰ تن شکر در کردستان

کردستان: شهریار حنیفی، مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان از توزیع یک‌هزار و ۱۵۰ تن شکر و ۱۲۶ تن مرغ منجمد در استان خبر داد.

**************************************************************************************************

دستگیری ۱۲ متخلف محیط زیستی در زنجان

زنجان: اسماعیل قلی‌زاده، فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان از دستگیری ۱۲ متخلف محیط زیستی در زنجان در اردیبهشت‌ماه سال‌جاری و معرفی به مراجع قضایی خبر داد.

آزادی همه زندانیان مهریه در زنجان

زنجان: علاء‌الدین کریمی، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان با بیان اینکه زندانیان جرائم مهریه در زنجان صفر شده است، گفت: اخیرا یک زندانی مربوط به مهریه داشتیم که وی نیز تعیین تکلیف شد.

توزیع ۱۰۰ تن شکر بین قنادان، کیک‌پزی‌ها و بستنی‌فروشان زنجانی

زنجان: رسول محمدی، رییس اتحادیه قنادان، بستنی و میوه‌فروشان زنجان از توزیع ۱۰۰ تن شکر بین قنادان، کیک‌پزی‌ها و بستنی‌فروشان زنجانی خبر داد و گفت: این اقدام با هدف تأمین شکر مورد نیاز این واحدها صورت گرفته است.

**************************************************************************************************

۱۵ متر برف در چهارمحال و بختیاری

چهارمحال و بختیاری: احمد جمشیدی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: ارتفاع برف در برخی از مناطق محور شیخ‌علیخان به موگویی به بیش از ۱۵ متر می‌رسد.

خطر ورود خزندگان به منازل شهرکرد

چهارمحال و بختیاری: مجید علیپور، رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد با گرم شدن هوا با ورود حیوانات خزنده از جمله مار به مناطق مسکونی مواجه هستیم، گفت: مردم در صورت مواجهه با این موضوع در ابتدا با آتش‌نشانی تماس بگیرند و تا رسیدن مأموران مراقب باشند که این حیوان از دسترس خارج نشود.

۶۰ پروژه خیری آموزشی نیمه‌تمام در چهارمحال و بختیاری

چهارمحال و بختیاری: حمیدرضا براتی، ​مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۶۰ پروژه خیری نیمه‌تمام در بحث فضاهای آموزشی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، گفت: در چند ماه اخیر ۲۲ پروژه توسط خیرین مدرسه‌ساز کلنگ‌زنی شده است.

****************************************************************************************************

گرد و غبار، مهمان احتمالی ایلامی‌ها 

ایلام: ساسان رستمی، کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی استان گفت: با توجه به وزش باد شدید در مرز و کشور عراق در روزهای آینده احتمال نفوذ گرد و غبار به استان وجود دارد.

شهرستان ایلام بیشترین آمار بی‌سواد را دارد

ایلام: اسفندیار رستم‌زاد، مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: با توجه به داشتن بیشترین تعداد بی‌سواد در دو شهرستان ایلام و دهلران و اجرایی کردن مصوبه شورای سیاست‌گذاری، نوار مرزی در اولویت برنامه‌های شتاب‌بخشی و طرح‌های محلی قراردارد.

خبرنگاران ایلامی قبر رایگان دریافت می‌کنند!

ایلام: جلال‌الدین محمدی، شهردار صالح آباد گفت: یکی از خواسته‌های خبرنگاران ایلام همواره درخواست اختصاص قطعه‌ای از آرامستان صالح آباد بود که این امر محقق و در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر 377391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.