۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷
دیدارعراقچی با مقامات کویت

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان با معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه کویت دیدار کرد.

به گزارش ایمنا، به نقل از وزارت خارجه؛ سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه سفر منطقه ای خود امروز دوشنبه در کویت با شیخ صباح خالد الحمد آل صباح معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه کویت دیدار کرد.

در این دیدار عراقچی با اشاره به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر استقرار صلح و ثبات در منطقه مهم خلیج فارس خاطرنشان کرد امنیت مفهومی یک پارچه و غیرقابل تفکیک است و حوزه های سیاسی و اقتصادی را همزمان در بر می گیرد. وی تاکید کرد سیاست تحریمی آمریکا در حقیقت امنیت کل منطقه را در خطر قرار داده است و کشورهای منطقه باید نسبت به این تهدید هوشیار باشند.

عراقچی با اشاره به رویکرد مسئولانه جمهوری اسلامی ایران در قبال تحولات منطقه ای افزود گفتگو و رایزنی با کشورهای منطقه از مبانی سیاست خارجی کشورمان بوده و بر همین اساس جمهوری اسلامی آمادگی دارد از طریق ایجاد سازوکارهای منطقه ای وارد گفتگو و تعامل سازنده با این کشورها شود.

شیخ خالد الحمد الصباح معاون نخست وزیر و وزیر خارجه کویت نیز ضمن خوش آمدگویی به معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به وضعیت فعلی در منطقه بر استمرار رایزنی ها و دیدارها بین کشورهای همسایه و ضرورت گفتگو برای حل و فصل بحران ها تاکید کرد

کد خبر 377388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.