سهم ۸۸ درصدی شهرداری تهران از عوارض مالیات/ تشکیل کارگروه ساماندهی اجاره بها

رویدادهای اقتصادی متعددی در شهرهای کشور از ۳۱ اردیبهشت ماه تاکنون رخ داده که از مهمترین آن‌ها می‌توان به اعلام خبر تشکیل کارگروه ساماندهی اجاره بها به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و تعیین سهم ۸۸ درصدی شهرداری تهران از عوارض مالیات در مصوبه کمسیون اقتصادی مجلس اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با بیان اینکه سیاست این شهرداری است که کارگزاری‌ها به طور کلی تعطیل شوند و اینکه جهت گیری باید بر اساس تعامل با دیگر دستگاه‌ها باشد، اظهار کرد: "با راه های خشن مخالف هستم؛ یکی از راهکارهای حفظ تعامل این است که به فکر منابع جدید درآمدی باشیم. هم‌اکنون نیز با مرکز مطالعات شهرداری در حال بررسی این موضوع هستیم. نکته بعدی کاهش هزینه ها با بهینه کردن منابع درآمدی است.

عبدالحمید امامی ایجاد تاکسی اینترنتی در شهرداری را راهی برای کاهش هزینه ها دانست و گفت: هم‌اکنون پنج هزار تاکسی در تهران فعالیت می کنند و ما به دنبال این هستیم که با راه اندازی نرم افزاری، سیستم تاکسی اینترنتی را برای داخل و خارج از شهرداری ایجاد کنیم تا در هزینه‌ها صرفه جویی شود.

وی درباره آخرین وضعیت لایحه مالیات بر ارزش افزوده که در کمیسیون اقتصادی مجلس در حال بررسی است، توضیح داد: از آن جا که شهرداری تهران جلودار شهرداری ها است، هم شهردار تهران و هم رییس شورای شهر در برخی نشست های کمیسیون اقتصادی حضور دارند. خوشبختانه تا به امروز مذاکرات خوب پیش رفته و در آخرین مصوبه کمیسیون سهم شهرداری تهران از عوارض مالیات به ۸۸ درصد رسید.

افزون بر موارد فوق امامی از تحقق ۱۰۶ درصد از بودجه نقد و ۵۴ درصد بودجه غیرنقد در سال گذشته خبر داد."

دیگر خبرهای مهم اقتصادی شهرهای کشور به شرح زیر است:

** تشکیل کارگروه ساماندهی اجاره بها

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد مسکن از تشکیل کمیته و کارگروه ساماندهی اجاره بها، به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی خبرداد.

عباس فرهادیه با اشاره به اینکه سال گذشته اتفاقاتی که در بازارهای موازی مسکن رخ داد موجب جهش ناگهانی قیمت ها شد، گفت: مطالعات نشان می دهند بازار اجاره در ۲۷ سال گذشته پنج جهش را تجربه کرده و قیمت مسکن بر اساس نرخ تورم افزایش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه وزارت راه و شهرسازی تمام تلاش خود را برای کنترل بازار مسکن و اجاره بها به سمت تولید می‌برد، گفت: در سال هایی ۸۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور تولید می شد که اخیرا به ۳۰۰ هزار واحد رسیده است. عقب ماندگی تولید، بازار تقاضا را بالا برده است و بازار عرضه ضعیف است. وزارت راه و شهرسازی تکلیف دارد تا بازار عرضه را تقویت کند.

** تکمیل پروژه‌های مسکن مهر اصفهان تا پایان شهریورماه

معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان گفت: ۹۸ درصد واحدهای مسکن مهر استان اصفهان تکمیل شده اما دو درصد دیگر به دلیل مشکلاتی در پرداخت سهم از طرف مردم و تامین مصالح، نیمه تمام باقی مانده است که تا آخر شهریورماه تکمیل می‌شود.

**برنامه‌های بازآفرینی شهری در اولویت کار دولت

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه احداث مسکن و برنامه‌های بازآفرینی شهری در اولویت کار دولت قرار دارد، گفت: مهم‌ترین کاری که وزارت راه و شهرسازی در این رابطه انجام می‌دهد، عرضه زمین است. مردم این را بدانند که ما به یاری حق تعالی دغدغه زمین را برای مردم از بین می‌بریم.

**بازار تعهدی مصالح ساختمانی

مدیر امور طرح و برنامه بانک عامل بخش مسکن گفت: فاز اول راه اندازی بازار تعهدی فروش مصالح، از زیر مجموعه وظایف این بانک در کمک به تسریع راه اندازی این بازار انجام شده و به اتمام رسیده است.

شهرداری تبریز انتشار فراخوان مشارکت اقتصادی شهروندان

اداره سرمایه گذاری و مشارکت شهرداری تبریز با هدف تقویت اقتصاد پایدار شهری، فراخوان مشارکت اقتصادی شهروندان را در رسانه ها و مطبوعات کثیرالانتشار منتشر کرد.

** ارائه راهکارهای مناسب وصول مطالبات شهرداری

مدیردرآمدهای عمومی و املاک شهرداری ساری گفت: با هم‌اندیشی اعضای این کمیته راهکارهای مناسب در زمینه شفاف سازی، بروز رسانی وصول مطالبات شهرداری ارائه خواهد شد.

کد خبر 377382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.