۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵
حفظ دین، مهمترین هدف علی(ع)

لنجان _ امام جمعه فولادشهر گفت: حفظ دین مهمترین هدف حضرت علی(ع) بود و برای رسیدن به این هدف از هیچ تلاشی فروگذار نکرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام مسعود سرافراز در جمع عزادارن امام علی(ع) اظهار کرد: در میان ماه‌های سال، ماه مبارک رمضان و از میان شب‌های این ماه، شب قدر از شرافت و عظمت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: در اهمیت این شب، همین بس که قرآن کریم در این شب نازل شده و از هزار ماه برتر بوده و به قول شهید مطهری(ره) اوج معنویت ماه مبارک رمضان، شب های قدر است.

امام جمعه فولادشهر با بیان اینکه نام حضرت علی(ع) و شهادت آن امام بزرگوار به ماه رمضان و شب‌های قدر عظمت بیشتری بخشیده است، تصریح کرد: " قدر" در لغت به معنای اندازه بوده و در شب‌های قدر مقدّرات سال آینده همه انسان‌ها توسط خداوند مشخص می‌شود از این جهت به لحاظ فکری و اخلاقی باید زمینه را فراهم کنیم که از این ایام مهم و سرنوشت‌ساز به خوبی استفاده شود، زیرا بر اساس روایات هریک از شب‌های قدر بیش از ۸۰ سال بوده و یک به میزان یک عمر دارای ارزش است.

سرافراز اظهار کرد: تاثیرات این شب‌های ارزشمند و روحانی موجب اثر کردن دعا و ذکر به درگاه خداوند متعال می‌شود از سوی دیگر رفع بلا از انسان و دوری از گناه را برای افراد دربر دارد از این رو باید این ایام را قدر دانسته و از فرصت باقی مانده به خوبی بهره‌مند شویم.

وی با اشاره به ضرورت امام‌شناسی و تبیین سبک زندگی حضرت علی(ع)، گفت: مهم‌ترین دغدغه امیرالمومنین علی(ع) در دوران حیات ایشان، حفظ دین مبین اسلام بود و در این مسیر نیز از هیچ کوششی فروگذار نکردند.

کد خبر 377375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.