بافت شهری زاینده‌رود فرسوده است

لنجان _ شهردار زاینده‌رود یکی از چالش‌های جدی پیش روی شهرداری زاینده‌رود را فرسودگی بافت‌ شهری دانست و گفت: تصویب بافت فرسوده شهری زمینه ارایه خدمات عادلانه به شهروندان را فراهم می‌کند.

ابوالفضل توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، اظهار کرد: بافت‌های فرسوده شهری در مقایسه با سایر مناطق شهری، همواره خدمات کمتری دریافت و وضعیت آن از نظر رونق اقتصادی‌، دوام پایداری کالبدی و... از سطح میانگین شهری پایین‌تر است و در مواقع بروز بحران و خطرات طبیعی همچون زلزله نسبت به سایر نقاط شهر آسیب‌پذیرترند.

وی یکی از چالش‌های جدی پیش روی شهرداری زاینده‌رود را فرسودگی بافت‌ شهری دانست و افزود: مدیریت شهری زاینده‌رود در دوره پنجم به دنبال تقسیم عادلانه خدمات در محله‌های مختلف شهر بوده و با توجه به اینکه بافت فرسوده می‌تواند شهر را لحاظ کالبدی، اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی ‌و فرهنگی دچار ‌مشکلات کند، تلاش بسیاری برای تصویب بافت فرسوده شهری انجام شد.

شهردار زاینده‌رود با بیان اینکه فرسودگی محلات مختلف شهر از علل مهم مهاجرت شهروندان بود، تصریح کرد: تصویب محدوده بافت فرسوده شهر برای مالکان و ساکنان این بخش امکان برخورداری از حمایت قانونی دولت و شهرداری را فراهم می‌کند و این مسئله در نهایت باعث توسعه شهر و رونق اقتصاد آن و عاملی برای کاهش دغدغه‌ها در مواقع بروز خطرات طبیعی است.

توکلی گفت: نگاه مدیریت شهری زاینده‌رود در دوره پنجم بهره‌مندی شهروندان از مزایای نوسازی بافت‌های فرسوده، کمک به قشر متوسط جامعه و ایجاد انگیزه جهت ساخت و ساز با استفاده از تسهیلات و تخفیفات ویژه این طرح از سوی دولت و شهرداری بوده است، قطعا از این پس بسته‌های تشویقی پروانه ساخت با سال‌های گذشته متفاوت خواهد بود و تخفیفات ویژه‌ای به آن اختصاص خواهد یافت.

وی با اشاره به نتایج مفید احیا و نوسازی بافت ناکارآمد شهری بر اشتغال و تولید مسکن، خاطرنشان کرد: با تصویب بافت فرسوده مصوب شهر  آینده‌ای روشن برای اقتصاد شهروندان ترسیم خواهد شد، زیرا شهروندان برای ساخت و ساز ترغیب شده و سازه‌ها با رعایت اصول شهرسازی انجام می‌شود و در نتیجه گذرهای منظم و قابل تردد آسان و ایمن برای شهروندان، مأموران خدمات شهری و آتش‌نشانی ایجاد می‌شود.

کد خبر 377371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.