زیباترین ساختمان اداری دنیا در کدام کشور است؟

ساختمان دفتر برنامه‌ریزی شهری استان "جیانگسو" در چین بدون شک یکی از زیباترین و بی‌نظیرترین ساختمان‌های اداری در سراسر دنیا به حساب می‌آید که سالانه پذیرای هزاران بازدیدکننده از سراسر جهان است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، معماری‌های منحصر به فرد در شهرهای سراسر دنیا، آثار خارق‌العاده و چشم‌نوازی را پدید می‌آورد که سالانه هزاران بازدیدکننده را به سمت خود جذب می‌کند. در این میان ساختمان لوتوس یا نیلوفر آبی چین که به بخش برنامه‌ریزی شهری استان "جیانگسو" اختصاص دارد و برای برگزاری نمایشگاه‌ها، کنفرانس‌ها و نشست‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، یکی از بی‌نظیرترین آثار خلق شده در تاریخ معاصر این کشور و سراسر دنیا به حساب می‌آید.

این ساختمان با معماری خاص و بی‌همتای خود در سه حالت غنچه، گل نیمه‌باز و گل کاملا شکفته شده نیلوفر آبی به همراه تمامی غلاف‌هایش بر سطح آب‌ دریاچه مصنوعی سه هزار مترمربعی واقع در پارک چهار هکتاری منطقه "ووجین" بنا شده و به گونه‌ای طراحی شده است که کمترین میزان مصرف انرژی را داشته باشد. علاوه بر بخش‌های بالایی، این ساختمان که به منظور برآورده‌سازی جاه‌طلبی‌های معماری در منطقه و تحریک توسعه شهری ایجاد شده است، دارای دو طبقه در زیر آب‌ دریاچه است که بازدیدکنندگان از طریق آن و با عبور از یک محوطه به ساختمان اصلی وارد می‌شوند.

در ساختار داخلی و خارجی ساختمان از فولادهای ضدزنگ و کاشی و موزائیک‌های شش‌وجهی مزین به رنگ‌های درجه‌بندی شده نیلوفر آبی استفاده شده است و ترکیبی از رنگ و نور در این بنا، فضای داخلی روشن، پرانرژی و نشاط‌بخشی را بدون توجه به آب و هوا ایجاد می‌کند. علاوه بر این، به منظور به حداقل رساندن انرژی مصرفی، از بیش از دو هزار و ۵۰۰ ستون زمین گرمایی در این ساختمان بهره گرفته شده است که تمامی انرژی موردنیاز را از پایه‌های دریاچه مصنوعی می‌گیرد.

کل حجم آب دریاچه و زمین زیر آن، به منظور ایجاد سرمایش در تابستان و گرمایش در زمستان مورد استفاده قرار می‌گیرد و سیستم‌های تهویه مطبوع در زیر دریاچه قرار دارد. این ساختمان با استفاده از سرمایش تبخیری سطح دریاچه که به سمت دودکش‌های حرارتی درون ساختمان اصلی راه می‌یابد، به طور طبیعی تهویه می‌شود.

ساختار متمایز این بنا در استان کمتر شناخته شده "جیانگسو" به منظور جلب مشارکت‌ برای ایجاد جایگاهی طراحی شده است که بتواند با جامعه پیوند برقرار کند و مردم را به اقامت، شکوفایی و حرکت به سوی پیشرفت تشویق کند. هدف اصلی آن نیز به کارگیری استانداردهای جدید در قلمرو معماری منطقه و ایجاد انگیزه بیشتر برای توسعه‌ شهر است. ساختمان لوتوس در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین مکان‌های شهر است و نقش بسزایی در زندگی اجتماعی و اشاعه فرهنگی این شهر دارد.

کد خبر 377335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ehsan US ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    2 1
    زیبا بود