چگونه در کم‌ترین زمان به وزن دلخواه برسیم؟

کاهش وزن بیش از حد در طول یک هفته می‌تواند منجر به عوارضی همچون ابتلا به سنگ کیسه صفرا، کم آبی بدن، سردرد، خستگی، تندمزاجی و اختلال در هورمون‌ها شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، چاقی و اضافه وزن از مشکلات عمده دنیای امروز است و افراد بسیاری درصدد رفع آن هستند. کاهش وزن در طول یک هفته می‌تواند از یک تا ۱۰ پوند، برابر با ۰.۴۵ تا ۴.۵۳ کیلوگرم متغیر باشد ولی بنا بر اعلام مرکز مدیریت و پیشگیری بیماری (CDC) آمریکا، میزان کاهش وزن مناسب برای پیشگیری از آسیب‌های احتمالی برابر با یک الی دو پوند در هفته است و بیش از آن حتما باید تحت نظارت پزشک انجام شود چرا که کاهش وزن سریع می‌تواند با خطراتی همچون افزایش احتمال ابتلا به سنگ کیسه صفرا، کم‌آبی بدن، سردرد و خستگی، بی‌حوصلگی، تندمزاجی، بدخلقی و اختلال در هورمون‌های بدن همراه باشد.

به علاوه میزان کالری موردنیاز برای بدن هرچند به عواملی همچون سن، حجم توده بدنی و میزان فعالیت هر فرد بستگی دارد ولی نباید به کمتر از ۱۲۰۰ کالری در طول یک روز برسد در غیر این صورت ممکن است آسیب‌های جبران ناپذیری به بدن وارد شود. با این حال افرادی که تمایل به کاهش اضافه وزن دارند می‌توانند از راهکارهای ارائه شده در این گزارش استفاده کنند.

مصرف پروتئین‌های کم‌چرب

این پروتئین‌ها که به عضله‌سازی کمک می‌کنند، بسیار کم کالری است و باعث به وجود آمدن احساس سیری و شکستن بعضی از کربوهیدرات‌های غیرضروری می‌شود. همچنین مصرف کمتر کربوهیدرات‌ها از میزان آب اضافی ذخیره شده در بدن می‌کاهد و در نتیجه با کاهش وزن همراه است.

تمرینات افزایش ضربان قلب

این تمرینات شامل انجام ورزش‌های شدید و داشتن استراحت‌های کوتاه مابین آن‌ها به مدت سه روز در هفته است که در برخی افراد مؤثر واقع می‌شود. در مقایسه با افرادی که فعالیت‌های ورزشی ثابت انجام می‌دهند و ضربان قلب و حرکات عضلانی یکسانی در طول تمرین دارند، این روش می‌تواند بسیار موفق‌تر باشد. البته این نوع تمرینات باید با مشورت پزشک انجام شود چرا که ممکن است افرادی با فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی، بیماری عروق کرونری، دیابت و همچنین افراد سیگاری را با مشکل مواجه کند.

چربی‌سوزی با کمک وزنه‌ها

انجام تمرینات هوازی و تقویت کننده قلب منجر به سوزاندن کالری بیشتر می‌شود و استفاده از وزنه‌ها به عضلات کمک می‌کند تا سلول‌های چربی را بسوزاند. همچنین در این مواقع بدن از ذخایر کربوهیدرات خود استفاده می‌کند و انجام تمرینات ورزشی به مدت بیش از ۳۰ دقیقه در هر جلسه به تدریج باعث می‌شود که بدن به جای استفاده از ذخایر کربوهیدرات به عنوان سوخت از چربی‌ها استفاده کند که به این مرحله چربی‌سوزی گفته می‌شود.

در کنار تمامی این موارد، پیروی از یک رژیم غذایی برنامه‌ریزی شده با طیف وسیعی از غذاهای متنوع و تغییر عادات و الگوهای رفتاری نادرست خوردن و آشامیدن همچون نوشیدن مایعات بین غذا می‌تواند نقش بسزایی در رسیدن هر فرد به وزن دلخواه داشته باشد.

کد خبر 377333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.