۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
دانه‌های ریز پرنقش!

کنجد جایگاه ویژه ای در سفره غذایی ایرانی‌ها دارد. این دانه‌های چرب و خوشمزه سرشار از کلسیم، فسفر، منیزیم، لسیتین، اسیدهای چرب اشباع نشده مانند لینولئیک اسید،‌ اولئیک اسید و ویتامین های B ،E ،D ، F است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کنجد به دلیل وجود مقادیر بالای منیزیم  و داشتن اسیدهای چرب اشباع نشده، گزینه مناسبی برای کاهش فشار خون بالاست و مصرف آن از بروز مشکلات قلبی و عروقی پیشگیری می‌کند.

از آنجا که در این دانه روغنی میزان بالایی از کلسیم و فسفر وجود دارد، در حفظ سلامت و ترمیم استخوان ها نیز بسیار مؤثر است. این گیاه با تقویت استخوان ها مانع پوکی آن می شود و به ویژه مصرف آن برای کودکان در حال رشد، توصیه می شود.

به دلیل این که کنجد از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف نظیر منیزیم و فیتات سرشار است می‌توان آن را جزو یکی از دانه های روغنی ضدسرطان به‌شمار آورد. برای مثال فیتات موجود در کنجد که به عنوان یک ترکیب پیشگیری کننده از سرطان شناخته می‌شود به عنوان آنتی اکسیدان در بدن عمل می‌کند و اثرات رادیکال های آزاد را کاهش می دهد.

آنتی‌اکسیدان‌ها در واقع باعث خنثی شدن اثر رادیکال‌های آزاد و افزایش کارایی سیستم ایمنی بدن در مقابل بیماری‌ها می‌شود و به بازسازی سلول‌های تخریب شده کمک می‌کند. مشکلاتی نظیر بیماری‌های قلبی، دیابت، سرطان و از کار افتادن عضلات، همگی در اثر رادیکال های آزاد به وجود می آید.

مصرف کنجد این دانه های ریز پر نقش برای بانوان بسیار توصیه می شود زیرا به دلیل داشتن میزان بالایی از کلسیم، روی و ویتامین E تغذیه موثری برای حفظ سلامت پوست، مو و ناخن آنهاست و مانع پیری پوست، چروک، آکنه، ریزش و شکنندگی مو و ناخن می شود. به همین علت به خانم هایی که به زیبایی خود اهمیت می دهند توصیه می‌شود این دانه‌های محبوب را در برنامه غذایی خود بگنجانند.

کد خبر 377328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.