راه‌اندازی خانه‌های کودک به مناسبت شب‌های قدر در پایتخت

سرپرست اداره‌کل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران از راه‌اندازی خانه‌های کودک به مناسبت شب‌های قدر در پایتخت خبر داد.

به گزارش ایمنا، سهیل سلیمیان با اشاره به تمهیدات شهرداری برای خانواده‌ها و کودکان در شب‌های قدر اظهار کرد: در فرهنگ ما بر تشویق و ترغیب کودکان به حضور در مساجد به منظور کسب آموزش، فضایل و معنویت تأکید شده است و ماه مبارک رمضان به ویژه شب‌های قدر از جمله ایام پر فضیلت سال است که بسیاری از خانواده‌ها تلاش دارند این شب‌ها را به همراه فرزندانشان در مساجد و اماکن مذهبی بگذرانند و از برکات و ثمرات معنوی آن بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه کیفیت حضور کودکان در مراسم لیالی قدر از دغدغه‌های بسیاری از خانواده‌هاست، افزود: امسال برای نخستین بار در شب‌های ۱۹ ، ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان، خانه‌های کودک با هدف خدمات‌رسانی به کودکان چهار تا ۹ سال در مصلی تهران، حرم حضرت امام خمینی(ره) و ۲۲ مسجد منتخب محوری سطح مناطق ۲۲ گانه شهر تهران برپاست.

سرپرست اداره کل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران ادامه داد: این خانه‌ها با پیش‌بینی برنامه‌های آموزشی و معنوی متنوع از جمله ایستگاه های نقاشی، خلاقیت، کاردستی، سرگرمی، مسابقه، پخش انیمیشن‌ها و برنامه های تلویزیونی جذاب برای کودکان، تن پوش‌های عروسکی، ایستگاه قصه‌های قرآنی، عمو روحانی و در نهایت با برگزاری مراسم احیای کودکانه، تلاش خواهند داشت تا با انتقال آموزه های قرآنی و مفاهیم شهروندی به کودکان شبی به یاد ماندنی و معنوی را برای آنها رقم بزنند.

سلیمیان گفت: برپایی ایستگاه‌های هدیه مهربانی در ۲۴ نقطه از شهر تهران به منظور جمع آوری اسباب بازی و اقلام آموزشی برای کودکان مناطق سیل زده در قالب طرح خانه‌های کودک نیز مد نظر قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: تمامی فعالیت‌ها و برنامه‌های پیش‌بینی شده برای کودکان در شب‌های قدر، رویکرد آموزشی و دینی داشته و تلاش خواهد شد تا ضمن کمک به خانواده ها برای حضور در مساجد و نگهداری از کودکان، سبک زندگی قرآنی و همچنین سرفصل‌ها و موضوعات مرتبط با فرهنگ شهروندی مانند تفکیک وتقلیل زباله، کاهش ترافیک و استفاده از حمل و نقل عمومی، آیین همسایه‌داری و... را در قالب برنامه‌های سرگرم کننده، هنری و ورزشی به مراجعان، آموزش‌های لازم منتقل شود.

منبع: فارس

کد خبر 377321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.