بسته حمایتی کفن و دفن بیماران صعب‌العلاج اراک تدوین شود

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اراک گفت: پیشنهاد می‌شود شهرداری اراک بسته حمایتی را برای کفن و دفن بیماران صعب العلاج در هنگام فوت تدوین کند.

به گزارش ایمنا ایرج رضایی در جلسه علنی این هفته شورای شهر اراک با اشاره به شیوع بیماری‌های صعب‌العلاج با توجه به تغییر سبک زندگی و صنعتی شدن زندگی انسان‌ها اظهار کرد: درمان این نوع بیماری‌ها به ویژه سرطان، ام اس، تالاسمی و ... بسیار پرهزینه است و شرایط اقتصادی خانوار را تحت تاثیر جدی قرار می‌دهد.

وی افزود: از این رو پیشنهاد می‌شود به منظور کمک به خانواده این بیماران پس از فوت، بسته حمایتی از سوی شهرداری در زمان دفن و کفن آماده شود و در اختیار این خانواده‌ها قرار گیرد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اراک در خصوص وضعیت فعلی آرامستان اراک گفت: درست است که در حال حاضر برای کفن و دفن اموات مشکل داریم اما می‌توان با برنامه‌ریزی این مشکل را برطرف کرد.

وی افزود: آرامستان فعلی اراک در یکی از خوش آب و هواترین مناطق شهری است که با وجود گلزار شهدا، قابلیت تبدیل شدن به باغ موزه شهدا و یک فضای سبز شهری را همانند گورستان قدیمی شهر که به پارک تبدیل شده، را دارد و می‌تواند تاسیسات شهری نیز در کنار آن احداث شود .

رضایی با بیان اینکه ساماندهی آرامستان فعلی اراک فعالیت‌های اورژانسی را ممی‌طلبد، تصریح کرد: از این رو از شهردار اراک درخواست می‌شود با انجام طرح مطالعاتی پیشنهاد مناسبی برای محل جدید آرامستان اراک تدوین و برای تصمیم‌گیری نهایی به شورای شهر ارسال شود.

وی همچنین با بیان اینکه در بحث سند حقوقی بهره وری سد کمال صالح شهرداری دارای سهام است، ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب باید از درآمد سد کمال صالح مبالغی را به شهرداری پرداخت کند، بنابراین شهرداری باید در این زمینه پیگیر حقوق خود باشد.

کد خبر 377311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.