خطر سیلاب و روان آب در مازندران/آماده باش تمام دستگاه‌ها

هشدار مدیریت بحران مازندران درباره وقوع احتمال سیلاب و روان آب مدیریت بحران مازندران درباره وقوع احتمالی سیلاب بر اثر آب شدن برف‌ها در ارتفاعات استان هشدار داد.

به گزارش ایمنا، علی اصغر احمدی اظهار کرد: از فردا دوشنبه شش خردادماه شاهد ورود یک سامانه جوی ناپایدار در استان خواهیم بود که در پی آن احتمال ذوب شدن برف‌ها در ارتفاعات و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها در این مسیرها وجود خواهد شد.

وی با بیان اینکه در مناطق‌های کوهستانی و بالادست استان در اسفندماه سال گذشته و فروردین امسال شاهد بارش و نشست یک متری برف بوده ایم، افزود: به دلیل گرمای ۳۶ درجه‌ای دمای هوا در چند روز گذشته و آغاز بارش‌های رگباری از فردا و کاهش دما بین ۵ تا۱۰ درجه سانتیگراد در ارتفاعات استان به خصوص بلده و سوادکوه احتمال جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی معابردور از انتظار نیست.

احمدی با اشاره به از آمادگی برای مقابله با بحران‌های احتمالی در استان گفت: به دستگاه‌های خدمات رسان از جمله هلال احمر، اورژانس، راهداری، شهرداری هشدار لازم داده شده است.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران افزود: برای پیشگیری از هرگونه آسیب احتمالی شهروندان تابلوهای شهری، بیلبوردهای تبلیغاتی، علائم هشدار دهنده جاده‌ای ثبیت شده است.

وی به همه نیروهای امدادی و خدماتی توصیه کرد ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات امدادی آمادگی لازم جهت هر گونه عملیات امدادونجات و خدمات رسانی داشته باشند.

احمدی از لایروبی رودخانه‌های استان با مشارکت بخش خصوصی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بسیج استان خبر داد و تصریح کرد: لایروبی و ساماندهی رودخانه‌های منطقه سیل زده شهرهای ساری، سوادکوه، تنکابن، سیمرغ، جویبار و بلده نور در اولویت قرار دارد.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران به مسافران و مردم منطقه توصیه کرد: در این مدت دامداران و ساکنان بومی، هنگام وقوع رگبار و رعد و برق، نکات ایمنی را رعایت کرده و دام‌های خود را در مناطق امن نگهداری کنند.

وی گفت: با توجه به پیش بینی رگبار و رعد و برق در دامنه‌ها و ارتفاعات استان از برپایی چادر، کوه پیمایی، طبیعت گردی و تردد در مسیل ها، ارتفاعات و فضاهای باز جدا خودداری شود.

وی افزود: شهرداران استان، به دلیل پیش بینی وزش باد نسبتا شدید در سطح استان، تمهیدات و اقدامات لازم را در این خصوص به عمل آورند.

منبع: میزان

کد خبر 377310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.