راعی: "صدا" تریبون مردم است/برخی رسانه‌ها در حاشیه امن هستند

مدیرمسئول هفته‌نامه خبری تحلیلی صدا گفت: به نظر می‌رسد برخی رسانه‌ها در حاشیه امن قرار دارند و هیچ‌وقت مورد بازخواست قرار نمی‌گیرند.

علی راعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص رفع توقیف هفته‌نامه خبری تحلیلی صدا اظهار کرد: سمپاشی‌هایی علیه این هفته‌نامه در فضای مجازی و پیش از انتشار شماره آخر آغاز شده بود که شاید یکی از دلایل توقیف آن نیز همین جوسازی‌ها بود.

وی با اشاره به مقاله شماره آخر "صدا" که منجر به توقیف آن شد، افزود: با مساعدتی که رئیس قوه قضاییه انجام داد صدا رفع اتهام و رفع توقیف شد، البته این نشریه در ۳۸ مورد از مقالات، به فعالیت تبلیغی علیه نظام متهم شده است، اگرچه مقامات قضایی به مقالات و مصاحبه‌هایی اشاره می‌کنند که نویسندگان مختلفی دارد و رسانه‌های دیگر نیز در دوره‌های مختلف با همین مصاحبه شوندگان صحبت کرده‌اند!

مدیرمسئول هفته‌نامه خبری تحلیلی صدا خاطرنشان کرد: در برخی موارد جریان سازی افراد تندرو باعث توقیف یک رسانه می‌شود؛ پیش از انتشار شماره آخر "صدا" پرخاشگری علیه آن در فضای مجازی انجام شده بود که شاید یکی از دلایل توقیف این نشریه همین جوسازی ها بود.

راعی در خصوص اتهام "صدا" گفت: تشویش اذهان عمومی یکی از مواردی است که به استناد آن صدا توقیف شد؛ البته باید توجه داشت در تشویش اذهان عمومی، اتهام باید علیه رسانه‌هایی مطرح شود که در جریان سهمیه‌بندی بنزین شایعه‌سازی و یا مسئله شلیک موشک به کشورهای عربی را مطرح کردند! اما به نظر می‌رسد برخی رسانه‌ها در حاشیه امن قرار دارند و هیچ‌وقت مورد بازخواست قرار نمی‌گیرند.

وی ادامه داد: هفته‌نامه صدا باید صدای مردم باشد، اما برخی می‌خواهند که این هفته‌نامه صدای آن‌ها باشد؛ امام خمینی (ره) در خصوص مطبوعات نگاهشان این بود که مطبوعات باید حرف دل مردم را بزنند و "صدا " با این شعار و این گام که حرف دل مردم را بزند و تریبونی مردمی باشد آغاز به کار کرد.

مدیر مسئول هفته نامه صدا گفت: البته رییس قوه قضائیه دیدگاه روشنی نسبت به فعالیت رسانه ها دارد و همین دیدگاه موجب رفع توقیف نشریه ما علی رغم جو سازی ها شد و به نظرم باید رسانه ها این دیدگاه روشن را حمایت کنند تا تناقض هایی که از گذشته باقی مانده است به همت رییس قوه قضائیه رفع شود. 

مدیر مسئول "صدا" اتفاقات اخیر پیرامون این هفته‌نامه را بحث‌هایی سیاسی دانست و اضافه کرد: هفته‌نامه خبری تحلیلی صدا را برای مردم منتشر می‌کنیم و تا به امروز با خط و مشی مستقل و مردمی حرکت کردیم و باز هم ادامه می‌دهیم.

کد خبر 377285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.