برنامه فعالیت مراکز اهدای خون در شب‌های قدر اعلام شد

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: امسال در استان اصفهان در شب‌های قدر مرکز انتقال خون میدان خواجو، مرکز انتقال خون کاشان، نجف‌آباد، خوانسار و شهرضا بعد از افطار از ساعت ۹ تا ۱۲ شب میزبان اهداکنندگان خون خواهد بود.

مجید زینلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امسال در استان اصفهان در شب‌های قدر مرکز اهدای خون میدان خواجو، مرکز انتقال خون کاشان، نجف‌آباد، خوانسار و شهرضا بعد از افطار از ساعت ۹ تا ۱۲ شب میزبان اهداکنندگان خون خواهد بود.

وی با بیان اینکه در مرکز اهدای خون خواجو از یک ساعت قبل از افطار تا ساعت دو نیمه شب خون‌گیری ادامه دارد، افزود: اما در دیگر مراکز از ساعت ۹ تا ۱۲ شب خون‌گیری انجام می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه امسال استقبال اهداکنندگان خوب بوده است، تصریح کرد: در اولین شب از شب‌های قدر بیش از ۵۵۰ نفر اهداکننده مراجعه کردند که ۴۵۰ نفر از آنها موفق به اهدای خون شدند.

زینلی با اشاره به اینکه میزان استقبال امسال اهداکنندگان با سال قبل تفاوتی نداشته است، گفت: ۹۷ درصد از اهداکنندگان مرد و ۳ درصد زن هستند.

وی در خصوص افرادی که موفق به اهدای خون در شب‌های قدر نمی‌شوند گفت: روزها در دو شیفت صبح و عصر مرکز دایر است و بعد از شب‌های قدر در ایام ماه رمضان تا ساعت ۱۲ شب خون‌گیری ادامه دارد.

مدیرکل انتقال خون در خصوص ساعات کار مرکز انتقال خون خواجو گفت: ساعات کار در ایام ماه رمضان از هفت ونیم صبح تا ساعت شش ونیم عصر و بعد از افطار هم از ساعت نه تا دو نیمه شب خواهد بود همچنین بعد از ایام ماه مبارک رمضان مرکز از ساعت هفت ونیم تا شش عصر به صورت یکسره باز است.

کد خبر 377282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.