آیین نامه اجرایی شورایاری‌ها از دستور خارج شود

عضو شورای اسلامی شهر تهران یادآو شد: آیین نامه اجرایی شورایاری ها را باید ذیل مصوبه ای بنویسیم که بعد از تایید فرمانداری رسمیت می یابد. الان مصوبه نیست و لازم است هیات تطبیق تایید کند.

به گزارش ایمنا، احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران در یکصدو چهل و سومین جلسه شورا گفت: آیین نامه اجرایی شورایاری ها را باید ذیل مصوبه ای بنویسیم که بعد از تایید فرمانداری رسمیت می یابد. الان مصوبه نیست و لازم است هیات تطبیق تایید کند.

وی با اشاره به این که اساسنامه مربوط به شورایاری ها دچار تغییرات آشکار و بسیاری شده و آیین نامه اجرایی شورایاری ها در صورت تصویب با مفاد آن اساسنامه در تضاد قرار می گیرد اظهار داشت: علاوه بر وظایف مندرج در ماده ۱۲ اساسنامه شورایاری ها، لوایح و طرح های بسیاری در دوره های گذشته در شورا به تصویب رسید که تکالیف جدیدی را به شورایاری ها محول یا بر تکالیف گذشته تاکید کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران به این تغییرات اشاره کرد و یادآور شد: در دوره پنجم شورا ۵ مصوبه در خصوص شورایاری ها داشتیم که برخی از آن ها عبارتند از  استفاده از ظرفیت نظارت شورایاری ها در جهت آگاه سازی شهروندان در زمینه مدیریت پسماند، اجرای آب رسانی در شرایط اضطراری شهر تهران، آموزش شهروندی و مسئولیت پذیری شهروندی در عرصه مدیریت بحران.

مسجدجامعی افزود: در دوره چهارم شورا، ۹ مصوبه مرتبط با شورایاری ها وجود دارد که برخی از آن ها به این شرح است: استفاده از ظرفیت شورایاری ها در مصوبه شهر دوستدار کودک، جمع آوری و بازیافت زباله (دستورالعمل آموزش و فرهنگ سازی)، ساماندهی سیما و منظر شهری، اجرای تبصره ۴۱ بودجه سال ۱۳۹۳، کمک به مناطق زلزله زده بوشهر و آذربایجان، شهر دوستدار سالمند و ستاد حمایت از خانواده.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به مصوبات دوره سوم شورا اشاره و بیان کرد: در دوره سوم شورا نیز  ۹  مصوبه  داشتیم که در آنها بر استفاده از ظرفیت همکاری و مشارکت شورایاری برای پیشگیری و کاهش  آسیب‌های اجتماعی، برگزاری مراسم جشن و شادی در میادین و محلات شهر، راه اندازی مراکز مشاوره کنترل دخانیات، تنویر افکار عمومی برای استفاده از دوچرخه، آموزش و اطلاع‌رسانی شهروندان، پیگیری تحقق اهداف و مأموریتهای سازمان های مدیریت پسماند، ورزش و میادین میوه و تره بار، تحقق اصلاح الگوی مصرف و جلب مشارکت شهروندان در ایجاد و توسعه فضای سبز بر بدنه و قسمت های بلااستفاده ساختمان‌ها در شهر تهران تاکید شده است.

وی با اشاره به این تغییرات و مصوبات گفت: تاکید می کنم که بهتر است آیین نامه اجرایی شورایاریها تا از دستور خارج شود.

کد خبر 377281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.