۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶
خواص جادویی کلم!

همه سبزیجات تازه سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی بوده و کلم نیز از این مقوله خارج نیست؛ این سبزی جادویی در محافظت از بدن در برابر عوامل بیماری‌زا بسیار مفید است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، این سبزی محبوب را می‌توان به صورت خام یا پخته مصرف کرد؛ نصف فنجان کلم پخته‌شده حدود یک سوم نیاز روزانه بدن را به ویتامین C تامین می‌کند. همچنین این سبزی حاوی فیبر، اسید فولیک، پتاسیم، منیزیم، ویتامین A و Kو سایر مواد مغذی مورد نیاز بدن است. 

 تخمیر کلم و مبارزه با میکروب‌ها

نگه‌داشتن کلم‌برگ خردشده در آب خود تا زمانی که باکتری‌ها شروع به تغذیه از آن کنند، اگرچه فرایندی ناخوشایند بنظر می‌رسد، اما یک خوراکی لذیذ محسوب می‌شود. موضوع قابل توجه اینکه هنگام تخمیر کلم، پروبیوتیک‌های طبیعی برای تغذیه باکتری‌های موجود در روده ایجاد می‌شود؛ این باکتری‌ها برای مبارزه بدن با میکروب‌ها مفید است و به جذب مواد مغذی، هضم غذا و کنترل اضطراب کمک زیادی می‌کنند.

فواید مصرف کلم خام

با وجود مواد مغذی فراوان موجود در کلم پخته و یا تخمیرشده، هر وعده کلم قرمز خام، بهترین تامین کننده مواد مغذی محسوب می‌شود. خرد کردن کلم به شکل نازک و سپس اضافه کردن آن به سالاد یا ساندویچ‌، بهترین طعم‌ها را به وجود می‌آورد.  

کلم منبع آنتی اکسیدان‌ها

با مصرف کلم در رژیم غذای،ی میزان کافی از آنتی اکسیدان‌های شناخته شده مانند ویتامین C و منگنز در اختیار بدن قرار می‌گیرد. همچنین این سبزی برگ‌دار با داشتن مواد شیمیایی گیاهی به نام فیتوکمیکال،‌ یک خوراکی واقعا بی‌نظیر محسوب می‌شود. فیتوکمیکال‌ها، ترکیبات شیمیایی است که به صورت طبیعی در گیاهان وجود داشته و به عنوان نیروی حفاظت‌کننده سلولی از اهمیت دارویی زیادی برخوردار است؛ بنابراین در داروسازی کاربردهای زیادی دارد.

کاهش التهاب با مصرف کلم

کلم دارای مقادیر زیادی مواد شیمیایی است که به کاهش تورم در بافت‌ها کمک می‌کند؛ این سبزی جادویی در محافظت از بدن در برابر سایر عوامل بیماری‌زا نیز مفید است، چرا که التهاب با امراضی مانند سرطان، بیماری‌های قلبی، دیابت و آلزایمر ارتباط دارد.

کد خبر 377264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.