چالش بازاریابی صنایع‌ دستی مبارکه

مبارکه_رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مبارکه گفت: هنرمندان صنایع‌دستی این شهرستان با وجود این که محصولاتشان  کیفیت و تنوع بالایی دارد لیکن با چالش‌ بازاریابی و فروش مواجه هستند.

ولی‌الله رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان مبارکه اظهار کرد: سال گذشته یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال تسهیلات مستقل صنایع‌دستی به ۲۱ نفر و شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات طرح‌های پشتیبان به ۵۷ نفر از هنرمندان این شهرستان پرداخت شد.

وی با بیان اینکه حدود ۲۰۰ نفر در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی در شهرستان مبارکه فعالیت می‌کنند، عنوان کرد: قلمزنی، میناکاری، گلیم بافی، چرم‌دوزی، دوخت‌های سنتی، نگارگری ایرانی و طراحی سنتی مهمترین رشته‌های صنایع‌دستی این شهرستان هستند.

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مبارکه تصریح کرد: کاربافی از رشته‌های صنایع دستی شاخص این شهرستان محسوب می‌شود که در حال احیا شدن است.

رهبری ادامه داد: برای احیای این رشته و برگزاری دوره‌های آموزشی آن نیاز به یک دستگاه کاربافی داشتیم که شهرداری طالخونچه در حال تهیه آن است و یکی از هنرمندان شهرستان مبارکه در حال راه‌اندازی کارگاه برای فعالیت در این رشته است.

وی تأکید کرد: هنرمندان صنایع‌دستی این شهرستان با وجود این که محصولاتشان  کیفیت و تنوع بالایی دارد لیکن با چالش‌ بازاریابی و فروش مواجه هستند.

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مبارکه با بیان اینکه هنرمندان باید برای رفع مشکل فروش محصولات خود بیشتر تلاش کنند، خاطرنشان کرد: از هنرمندان شاخص شهرستان برای تبلیغات، عرضه و فروش محصولات در نمایشگاه‌های استانی، ملی و جهانی حمایت می‌شود.

رهبری یادآور شد: هم‌اکنون هم دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی در رشته‌های میناکاری، طراحی سنتی، گلیم‌بافی و قلم‌زنی برای ۹۶ نفر از هنرمندان و علاقمندان به‌صورت رایگان در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه به شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها گواهی پایان دوره از طرف معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان صادر می شود تصریح کرد: در صورت فعالیت این افراد در این رشته ها مجوز فعالیت و پروانه انفرادی و یا کارگاهی برای آن‌ها صادر می‌شود.

کد خبر 377254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.