لایروبی اروند/افتتاح مسیر هندوستان- قشم

در بسته خبری امروز از ترخیص یـک‌هزار و ۴۹۵ دستگاه خـودرو از گمرکات جنوب تا ارزآوری هفت میلیون دلاری صید ماهیان یال اسبی در بوشهر و کاهش  وابستگی به نفت با طرح ۵۵۰ هزار هکتاری را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای جنوبی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

افتتاح مسیر هندوستان- قشم

هرمزگان: نظرعلی اشتری، مدیر امور بنادر و کشتیرانی قشم با بیان اینکه فعالیت مسیر دریایی هندوستان- قشم با ورود اولین کشتی تجاری از کشور هندوستان به قشم رسما آغاز شد، خاطرنشان کرد: این کشتی تجاری با ۱۷۴ متر طول، «Neshat» نام دارد و حامل ۱۳ هزار تُن کالای تجاری از هند به مقدصد قشم است.

ترخیص یـک‌هزار و ۴۹۵ دستگاه خـودرو از گمرکات جنوب

هرمزگان: احمد مــرادی، نـماینده مـردم بـندرعباس، قشم، ابـوموسی، حاجی‌آباد و خمیـر در مجلس از ترخیص هزار و ۴۹۵ دستگاه خودرو از گمرک‌های شهید باهنر، رجایی و بندر لنگه خبر داد.

صادرات ۷۰۰ تن محموله غیرنفتی به عمان از اسکله جاسک

هرمزگان: محمد زارعی، رییس اداره بنادر و دریانوردی شهرستان جاسک گفت: ۷۰۰تن محموله غیر نفتی از اسکله اداره بندر و دریانوردی شهرستان جاسک به بندر السویق عمان صادر شد.

******************************************************************************************************************************

پتروشیمی بوشهر امسال وارد مدار تولید می‌شود

بوشهر: سیدحسین حسینی‌محمدی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: پتروشیمی بوشهر امسال با اشتغال یک هزار و ۶۰ نفر و سرمایه‌گذاری بیش از سه هزار و ۷۲۸ میلیارد تومان امسال وارد مدار تولید می‌شود.

ارزآوری ۷ میلیون دلاری صید ماهیان یال اسبی در بوشهر

بوشهر:  عباسعلی زنده‌بودی، مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: امسال ارزش اقتصادی ماهیان یال اسبی صید شده درمحدوده آب‌های استان بوشهر به هفت میلیون دلار خواهد رسید.

۲۵ درصد مردم تنگستان به بیماری فشار خون بالا مبتلا هستند

بوشهر: عبدالمحمد خواجه، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: مردم تنگستان بالاترین رتبه ابتلا به چربی خون در استان را دارا هستند و طبق بررسی‌های صورت گرفته ۲۵ درصد از مردم تنگستان مبتلا به بیماری فشار خون بالا می‌باشند.

******************************************************************************************************************************

کاهش  وابستگی به نفت با طرح ۵۵۰ هزار هکتاری

خوزستان: جمشید بنی‌فری، مدیر تعاون روستایی خوزستان با تاکید بر برنامه محور بودن جهت به سرانجام رسیدن این طرح گفت: طرح بزرگ ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری می تواند وابستگی به نفت را کاهش و در بسیاری از اقلام ما را به خودکفایی برساند.

لایروبی اروند

خوزستان: غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان گفت: لایروبی اروند در توسعه و پیشرفت خرمشهر و گسترش تجارت در خوزستان نقش بسزایی دارد و این کمترین خدمت به مردم این منطقه به پاس مقاومت ها و ایثارگری آن‌ها در دوران دفاع مقدس است.

کشف ۳۲ هزار لیتر قاچاق گازوئیل در شادگان

خوزستان: هوشنگ‌مهمدی‌کرتلایی، ​بخشدار مرکزی شادگان ازکشف ۳۲ هزار لیتر سوخت قاچاق گازوئیل در بخش مرکزی شهرستان شادگان خبر داد.

کد خبر 377252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.