۵۷ درصد مددجویان کمیته امداد زنان سرپرست خانوار هستند

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: از تعداد ۱۰۴ هزار و ۴۰۴ خانواری که تحت پوشش کمیته امداد استان هستند ۶۰ هزار و ۳۵ خانوار دارای سرپرست زن هستند که این میزان معادل ۵۷ درصد است و مابقی خانواده‌ها دارای سرپرست مرد هستند.

هادی بنایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص وضعیت زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد، اظهار کرد: از تعداد ۱۰۴ هزار و ۴۰۴ خانواری که تحت پوشش کمیته امداد استان هستند ۶۰ هزار و ۳۵ خانوار دارای سرپرست زن هستند که این میزان معادل ۵۷ درصد است و مابقی خانواده‌ها دارای سرپرست مرد هستند.

وی با بیان اینکه همه خدمات ارائه شده به مددجویان کمیته امداد در قالب خانواده است، افزود: در استان اصفهان بیش از ۱۱ هزار خانواده را تحت پوشش تامین اجتماعی قرار داده‌ایم بدین شکل که با پرداخت ۱۰ ساله حق بیمه توسط کمیته امداد به صورت پرداخت‌های ۳ ماهه بعد از طی مراحل قانونی بازنشسته و از مزایای بازنشستگی تامین اجتماعی بهره‌مند می‌شوند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) تصریح کرد: برای زنان سرپرست خانوار که عمده جمعیت مددجویان امداد را تشکیل می‌دهند خدمات آموزشی در حوزه توانمندسازی برای ایجاد اشتغال ارائه می‌شود که متناسب با توانایی‌های آنان این آموزش‌ها ارائه می‌شود و از ظرفیت وام‌های قرض‌الحسنه کمیته امداد برای ایجاد اشتغال استفاده می‌کنند.

وی در خصوص دلایل مددجو شدن و وابستگی افراد به کمیته امداد، افزود: ۳۶ درصد خانواده‌ها به علت فوت سرپرست، ۱۲ درصد به علت طلاق و متارکه، ۲۷ درصد به علت ازکار افتادگی سرپرست، چهار درصد به علت بیماری سرپرست، دو درصد به علت زندانی بودن سرپرست و یک درصد مربوط به سایر علل است که باعث مددجو شدن این افراد شده است.

بنایی در خصوص تفکیک سنی مددجویان کمیته امداد گفت: سه درصد افراد تحت حمایت کمیته امداد کودکان زیر پنج سال، ۱۸ درصد زیر ۱۸ سال، ۲۵ درصد در بازه سنی ۱۹ تا ۴۵ سال، ۱۷ درصد بین ۴۵ تا ۶۰ سال و ۳۷ درصد از ۶۰ سال بالاتر هستند همچنین ۶۵ درصد از خانواده‌های تحت پوشش در شهرها و ۳۵ درصد روستایی و عشایری هستند و در کل ۳۴ درصد مددجویان مرد و ۶۴ درصد زن هستند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: کمک به اشتغال افراد مددجو یکی از رسالت‌های ماست و این کار از دو طریق انجام می‌شود که آموزش برای راه‌اندازی شغل و کمک به تحصیل فرزندان مددجویان انجام می‌شود تا بتوانند از طریق کمک‌های تحصیلی در آینده توانمند شوند.

وی در خصوص سبد کالایی تخصیص یافته به خانواده مددجویان امداد، تصریح کرد: امسال برای مددجویان تک نفره ۱۰۰ هزارتومان، دونفره ۱۵۰ هزار تومان، سه نفره ۲۰۰ هزارتومان، چهارنفره ۲۵۰ هزارتومان و پنج نفره به بالا هم ۳۰۰ هزارتومان درنظر گرفته شده است که برای ایام ماه مبارک رمضان توزیع شد.

بنایی اعتبار تخصیص یافته به استان اصفهان برای سبدکالای مددجویان را معادل ۱۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان دانست و اظهار کرد: کمیته امداد برای همه گروه‌های سنی برنامه اشتغال دارد و طرح کارانگیزی با هدف انگیزه دادن برای مددجویان را اجرا کردیم که در این طرح افراد هرچند کم به موضوع اشتغال و ایجاد درآمد توجه می‌کنند که این امر علاوه بر تامین سلامت روان، به افزایش عزت نفس خانواده توجه می‌کند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: از این جهت با دیگر استانها متفاوت هستیم که استان اصفهان مهد خیریه‌ها و مراکز نیکوکاری است و در انجام کار خیر از همدیگر سبقت می‌گیرند و کمیته امداد سعی بر هم‌افزایی با خیریه‌ها دارد تا از موازی کاری‌ها جلوگیری شود و در این زمینه استان اصفهان پیشتاز است.

کد خبر 377241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.