شهرداری با سیاست‌های بازدارنده تخلفات سد معبر را مدیریت کند

رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شهرداری اصفهان می‌تواند به استناد مفاد تبصره یک بند دو ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها با سد معبر برخورد کند، گفت: همچنین شهرداری باید با اجرای سیاست‌های بازدارنده نسبت به رفع این تخلفات و برخورد با خاطیان اقدام کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شیرین طغیانی در نطق میان دستور خود در هفتاد و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه امروزه سد معبر یکی از تخلفات بارز شهری است، اظهار کرد: در فتواهای مراجع نیز تجاوز به پیاده‌روها شرعاً جایز نیست و این امر موجب ایجاد خساراتی در شهرها شده است.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری همانطور که برای برخورد با تخلفات ساختمانی کمیسیون ماده ۱۰۰ را دارد، برای برخورد با سد معبر نیز باید راهکارهایی ارایه دهد، افزود: در حال حاضر در برخی از مناطق شاهد تجاوز بعضی مغازه‌ها به حریم پیاده‌روها هستیم، که این امر باید مدیریت شود.

رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه سد معبر علاوه بر نارضایتی شهروندان و عابران پیاده در برخی از موارد منجر به بروز تصادفات شده است، ادامه داد: اعتراض کسبه و شهروندان در این خصوص به جایی نرسیده است و باید جدی‌تر و بر اساس قوانین موجود با این رفتارها برخورد شود.

وی افزود: فعالیت وانت‌بارهای دوره گرد و ثابت، نصب پلاکارد بدون مجوز و یا پارچه نوشته‌ها به صورت افقی در سطح معابر و پیادهروها، توقف با پارک وسایل نقلیه در مکان نامناسب در کوچه، خیابان و معابر، ریختن مصالح و نخاله‌های ساختمانی و آهن آلات هنگام تعمیرات و یا ساخت و ساز در مسیر، موانع فیزیکی ثابت و غیر ثابت، حفاریهای غیر مجاز و فاقد اصول ایمنی و تابلوهای هشدار دهنده از دیگر تخلفات سد معبر در شهر اصفهان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

طغیانی با بیان اینکه شهرداری اصفهان می‌تواند به استناد مفاد تبصره یک بند دو ماده ۵۵ قانون شهرداریها با سد معبر برخورد کند، افزود: همچنین شهرداری باید با اجرای سیاست‌های بازدارنده نسبت به رفع این تخلفات و برخورد با خاطیان اقدام کند.

وی ادامه داد: ضروری است شهرداری با تعامل با دیگر دستگاه‌های مربوطه در راستای کاهش تخلفات آشکار سد معبر اقدام کند.

کد خبر 377234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.