عرضه مازاد سبب افت قیمت نفت تا ۲۰۲۰ می‌شود

یک کارشناس سیاستگذاری انرژی اعلام کرد که عرضه مازاد نفت سبب افت قیمت آن تا سال ۲۰۲۰ میلادی خواهد شد.

به گزارش ایمنا به نقل از روزنامه دیلی تایمز؛ دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، خواهان افت قیمت بنزین در آمریکا است و رقیبانش در حزب دموکرات این کشور، در پی کمبود نفت هستند تا قیمت‌ها بالاتر برود. این چالش انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ میلادی آمریکا است که در آن مشخص می‌شود ترامپ دوباره انتخاب می‌شود یا خیر.

آیا سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش آماده هستند محدودیت تولید برای حفظ قیمت نفت در حدود ۷۰ دلار را ادامه دهند و درآمد حداکثری را به بهای کاهش سهم از بازار نفت حفظ کنند؟

جالب است که در نشست آینده اوپک، مسئله خرید شرکت آنادارکو از سوی شرکت اکسیندتال در آمریکا، یکی از مسائل مورد بحث‌ خواهد بود، زیرا شرکت اکسیدنتال برای جبران بخشی از بدهی‌های خود باید صادرات نفت را به حداکثر برساند و از اشتباه محاسباتی جدی به دلیل پرداخت پول بیش از حد برای خرید آنادارکو، پیشگیری کند.

نفت خام شیل تولیدی در منطقه پرمین در آمریکا، با توجه به افتتاح خطوط لوله با ظرفیت بالا در آینده نزدیک، باید بازارهای در حال توسعه برای صادرات روزانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت بیابد که نزدیک به حجم کاهش تولید نفت اوپک و متحدانش از سال ۲۰۱۶ میلادی تا کنون است.

نفت بسیار زیادی در بازارها وجود دارد که فراتر از تقاضای جهانی برای آن است.

شرکت نفت اکسون موبیل که در منطقه پرمین آمریکا نیز فعالیت می‌کند، برای قیمت نفت ۴۰ دلار برای هر بشکه آماده است. هزینه تولید نفت شرکت آرامکو عربستان، همچنان کمتر از نفت شیل در آمریکا است.

از سوی دیگر، با توجه به دشواری رقابت تولیدکنندگان گاز در آمریکا در بازارهای جهانی، برخی تولیدکنندگان انرژی در این کشور آشکارا درباره هدایت سرمایه‌گذاری از گاز به نفت بحث می‌کنند.

بر این اساس، پیش‌بینی می‌شود میانگین قیمت شاخص نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا در سال ۲۰۱۹ میلادی ۵۰ دلار برای هر بشکه باشد، اما انتظار می‌رود در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ میلادی میانگین قیمت دبلیوتی‌آی به ۳۸ دلار به ازای هر بشکه برسد.

منبع: شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی

کد خبر 377233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.