دوئل نهایی پرسپولیس و سپاهان در این فصل+جدول

سپاهان و پرسپولیس در حالی چهارشنبه ( ۸ خرداد) به مصاف یکدیگرمی روند که پرسپولیس ۵ و سپاهان ۴ بار توانسته فاتح جام حذفی باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یکی از مهیج‌ترین رقابت‌های فوتبال ایران برای تماشاگران این رشته ورزشی مطمئناً رقابت‌های جام حذفی فوتبال است. کوچک‌ترین لغزشی از سوی هر تیمی می‌تواند با بهای سنگینی روبرو شود و آن تیم را از گردونه این رقابت‌ها حذف کند.

جام حذفی فوتبال ایران  از سال ۱۳۵۵ بنیان نهاده شده است؛ این جام در بزرگداشت و یادبود آزادسازی خرمشهر با عنوان "یادواره آزادسازی خرمشهر"  برگزار می‌شود.

فدراسیون فوتبال ایران جام حذفی را به‌صورت تک حذفی و تک بازی برگزار می‌کند و یکی از سهمیه‌های اصلی ایران در لیگ قهرمانان آسیا(سهمیه ایران در آسیا۲+۲ است) به قهرمان جام حذفی تعلق می‌گیرد؛  قهرمان جام حذفی نماینده اصلی فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا است و تنها با برگزاری شش مسابقه هر تیمی می‌تواند مستقیماً به آسیا صعود کند.

از سال ۱۳۵۵ تاکنون ۳۱ دوره از مسابقات جام حذفی برگزارشده است و ۱۳ تیم قهرمانی در این جام را تجربه کرده‌اند؛ تیم فوتبال استقلال تهران با ۷ عنوان قهرمانی و ۴ نایب‌قهرمانی پرافتخارترین تیم در این مسابقات است.

داماش گیلان، سپاهان اصفهان و پرسپولیس تهران، سه تیم باقیمانده در جام حذفی ۹۸-۱۳۹۷ هستند که البته حساب داماش گیلانیان از دو تیم لیگ برتری جداست و توانسته با گذر از سایپا علی دایی، ماشین‌سازی تبریز، مقاومت تهران و چوکا تالش خودش را به فینال این مسابقات برساند.

تیم‌های سپاهان اصفهان و پرسپولیس تهران برای حضور در فینال باید چهارشنبه هشتم خردادماه در ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان به مصاف هم بروند. سپاهان برای صعود به این مرحله مس کرمان، نساجی مازندران و شهرداری ماهشهر را از پیش رو برداشته است و پرسپولیس نیز از سد پدیده شهر خودرو، سپید رود رشت و نود ارومیه گذر کرده است.

سپاهان تا پیش‌ازاین دیدار با ثبت رکورد ۱.۳ گل در هر بازی و مجموع ۴ گل در بازی‌های قبلی خود در این جام و پرسپولیس نیز با ثبت رکورد ۱ گل زده در هر بازی و مجموع ۳ گل، توانسته اند به نیمه نهایی راه یابند؛ تعداد گل‌های زده پائین در هر بازی نشانگر این است که مربیان و بازیکنان هر دو تیم با احتیاط بازی کرده و تمرکز خود را بر روی برد اقتصادی معطوف کرده‌اند.

پرسپولیس با یک گل خورده در این رقابت‌ها در مقابل شاگردان قلعه‌نویی قرار خواهد گرفت که دو گل خورده در کارنامه خود دارد.خط دفاعی پرسپولیس در مقابل سپاهان از لحاظ آماری بهتر عمل کرده است.

علیرضا بیرانوند در مقابل پیام نیازمند عملکرد بهتری داشته است و توانسته با ثبت سه کیلین شیت نام خود را در کنار دروازه‌بان تیم داماش گیلان به‌عنوان بهترین دروازه‌بانان این دوره جام حذفی ثبت کند.

یکی از بهترین گلزنان این دوره از رقابت‌ها مهدی ترابی، بازیکن پرسپولیس تهران است که توانسته با حضور در دو بازی برای تیمش سه گل به ثمر برساند، در این میان برای زرد پوشان اصفهان بازیکنی نتوانسته بیشتر از یک گل به حریفان بزند.

سپاهان و پرسپولیس با تمام این اوصاف باید چهارشنبه هشتم خردادماه از ساعت ۲۱ در ورزشگاه نقش‌جهان در حالی به مصاف هم بروند که خیلی چیزها هنوز در هاله‌ای از ابهام است؛ از ظرفیت تقسیم سکوهای نقش‌جهان بین هواداران پرسپولیس و سپاهان گرفته تا حضور داماش در مرحله فینال با ابهام بیان می‌شوند. مطمئناً هرکدام از دو تیم سپاهان و پرسپولیس که به مرحله صعود کنند کار راحت‌تری خواهند داشت؛ ولی در این مرحله باید شاخ غول بشکنند.

کد خبر 377232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.