ایجاد پردیس علم و فناوری کلیشادوسودرجان

شهردار کلیشادوسودرجان از اجرای طرحی با هدف جذب گردشگر در حوزه علم و فناوری در این شهر خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح با دانشگاه صنعتی اصفهان مذاکره شده تا شعبه‌ای از پردیس علم و فناوری در کلیشاد راه‌اندازی شود.

حامد اخگر شهردار در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در کلیشادوسودرجان از برنامه‌ریزی برای مرمت ابنیه تاریخی و بافت قدیمی این شهر خبر داد و افزود: در سال‌های گذشته در این زمینه کار مهمی نشده بود و فقط ایجاد زیرساخت‌ها و معابر اولویت داشت.

وی ادامه داد: مستندسازی چهار عدد از ابنیه تاریخی شهر آغاز شده است و پس از آن شهرداری مرمت و ساماندهی این محوطه‌های تاریخی را انجام می‌دهد.

شهردار کلیشادوسودرجان با اشاره به اجرای طرح‌های شهرسازی، یادآور شد: کاربری‌های مسکونی و خدماتی اراضی شهر مشخص و ۱۵ هکتار از بافت شطرنجی در قالب سه سایت برای سکونت مهاجران مناسب‌سازی شد.

اخگر با بیان اینکه مرمت و احیای ابنیه تاریخی زمینه حضور گردشگران را فراهم می‌کند، تأکید کرد: اولویت دیگر شهرداری در این زمینه ایجاد مراکز بومگردی است به همین دلیل طرح ایجاد منطقه ویژه بومگردی کلیشاد به مراجع ذی‌صلاح پیشنهاد داده شده است.

وی از اجرای طرحی با هدف جذب توریسم در حوزه علم و فناوری در این شهر خبر داد و افزود : برای اجرای این طرح با دانشگاه صنعتی اصفهان وارد مذاکره شده تا شعبه‌ای از پردیس علم و فناوری در کلیشاد راه‌اندازی شود.

شهردار کلیشادوسودرجان با بیان اینکه بهره‌مندی از فرصت‌های اقتصادی از اولویت‌های این شهرداری است، خاطرنشان کرد: رایزنی با بیش از ۱۵ هیئت سرمایه‌گذاری منجر به عقد قرارداد سه پروژه عمرانی در شهر شده است.

اخگر از راه‌اندازی مزرعه خورشیدی در کلیشادوسودرجان با مشارکت شرکت هلندی در آینده نزدیک خبر داد و افزود: این مزرعه بزرگترین طرح در نوع خود در غرب استان است.

وی با بیان اینکه شیوه سرمایه‌گذاری در شهرها قدیمی است، اظهار کرد: نهادها و ارگان‌ها باید همکاری بیشتری در زمینه صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری با شهرداری‌ داشته باشند.

شهردار کلیشادوسودرجان اضافه کرد: بسیاری از شهرداری‌ها به دلیل مشکلات متعدد تنها به انجام کارهای کوتاه‌مدت روی می‌آورند در حالی که این شیوه مدیریتی به توسعه ناپایدار منجر می شود این در حالی است که نیروی متخصص برای ایجاد منابع درآمد پایدار در شهرداری‌ها کم است و اگر هم باشند انگیزه کافی برای انجام کار ندارند.

کد خبر 377219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.