معیار سنجش فعالیت‌های مشارکتی در محلات کیفی است

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با بیان اینکه معیار سنجش فعالیت‌های مشارکتی و فرهنگی محلات کیفی است، گفت: امیدواریم نتیجه حضور، حمایت و مشارکت شهروندان و نقش فعالانه سمن‌ها در سال‌های آینده موجب تغییر محسوس مثبت در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی در مناطق آسیب دیده و کم برخوردار شود.

مرتضی رشیدی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بیشتر محلهها و مناطق کم برخوردار شهری در مناطق ۱۴، ۱۰ ،۵ و ۱۲ شهرداری اصفهان قرار دارد و سمن‌های فعال در این مناطق که دارای مجوز قانونی باشند، تحت حمایت معاونت اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به لزوم توانمندسازی ساکنان مناطق و فضاهای آسیب دیده شهری افزود: با شناسایی فضاهای شهری کم برخوردار، در این مناطق و محله‌های شهر حضور پیدا کرده‌ایم و با کمک، همراهی و همکاری سمن‌ها به عنوان بازوهای اجرایی خود، نسبت به محرومیت‌ زدایی و توانمندسازی ساکنان منطقه اقدام می‌شود.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: از سمن‌های فعال در مناطق کم‌ برخوردار شهر حمایت خواهیم کرد تا این نهادهای مردمی با ایفای نقش تسهیلگری خود راه را برای مشارکت ساکنان و افزایش سرمایه اجتماعی باز کند. 

رشیدی عنوان کرد: عملکرد سمن‌ها در ارتقای وضع محله‌های منطقه ۱۲ تأثیر بسزایی داشته است، البته در مناطق دیگر از جمله منطقه ۱۴ نیز حضور سازمان‌های مردم‌نهاد و فعالیت‌های داوطلبانه مردم محله، موجب افزایش سرمایه اجتماعی شده است.

وی با بیان اینکه این سرمایه اجتماعی برای سمن‌ها و شهروندان ساکن در محل بسیار حائز اهمیت است، افزود: ارتقای سرمایه اجتماعی موجب شده تا شهروندان ساکن در یک محل با اعتماد به سمن‌ها، در برنامه‌های تدارک دیده شده آنها مشارکت فعال داشته باشند و از حضور منفعلانه در محل سکونت خود فاصله بگیرند.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با بیان اینکه معیار سنجش فعالیت‌های مشارکتی و فرهنگی محلات کیفی است، تصریح کرد: امیدواریم نتیجه حضور، حمایت و مشارکت شهروندان و نقش فعالانه سمن‌ها در سال‌های آینده موجب تغییر محسوس مثبت در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی در مناطق آسیب دیده و کم برخوردار شود.

رشیدی ادامه داد: فعالیت مشترک معاونت اجتماعی و مشارکت‌های مردمی با سمن‌هایی که دارای مجوز رسمی باشد، امکانپذیر است البته باید راهکارها و برنامه‌های آنها با سیاست‌های حوزه مدیریت شهری همسو باشد.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان عنوان کرد: از نقش تسهیلگری سمن‌ها حمایت می‌کنیم و برنامه‌های مشترک و ترکیبی با این نهادهای مردمی برگزار خواهیم کرد البته هدف اصلی فراهم آوردن فضای تعاملی، خلق رویداد مشترک و انجام فعالیت‌های مشترک با سمن‌هایی است که در حوزه توانمندسازی اقشار آسیب دیده و کاهش آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند.

رشیدی خاطرنشان کرد: سمن‌هایی که وظایف آنها در دو حوزه توانمندسازی اقشار آسیب دیده و کاهش آسیب‌های اجتماعی تعریف شده باشد، مورد تایید و حمایت است، این بدان معنا نیست که رسالتی برای حمایت از سمن‌های دیگر نداریم بلکه نهادهای مردمی که حیطه کاری آنها در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی و توانمندسازی اقشار آسیب دیده است، در اولویت قرار دارند.

کد خبر 377212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.