۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸
راهکار آسان برای کاهش وزن

"افزایش وزن در ایام تعطیلات" عبارتی است که اغلب افراد با آن آشنایی دارند. محققان دانشگاه "Georgia" به تازگی راهکار جدیدی برای کاهش وزن افراد در ایام تعطیلات کشف کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بررسی‌های پیشین نشان داده است اکثر افراد سالانه حدود ۰.۴ تا یک کیلوگرم افزایش وزن پیدا می‌کنند. اگرچه این مقدار کم به نظر می‌رسد، اما می‌تواند با گذر زمان باعث چاقی مفرط شود و تاثیرات زیانباری بر سلامت افراد داشته باشد.

محققان دانشگاه "Georgia" در آتن به منظور یافتن راهکار جدید برای جلوگیری از افزایش وزن افراد در روزهای تعطیل، داده‌های سلامت ۱۱۱ فرد با میانگین سنی ۱۸ تا ۶۵ سال را مورد بررسی قرار دادند و از آن‌ها خواستند چندین بار در بازه زمانی اواسط نوامبر تا اوایل ژانویه،  یک بار قبل از شروع تعطیلات، بلافاصله پس از پایان تعطیلات و  ۱۴ هفته پس از آن وزن خود را اندازه گیری کنند.

هر یک از این افراد می‌توانست  از برنامه غذایی مورد نظر خود پیروی کند و برای انجام تمرینات ورزشی نیز محدودیتی نداشت. یافته‌های جدید نشان داد وزن کردن هر روزه باعث می‌شود افراد وزن اولیه خود را حفظ کرده و یا حتی وزن کم کنند.  شاید دلیل کاهش وزن افرادی که روزانه وزن خود را اندازه گیری می‌کردند، ایجاد انگیزه برای انجام تمرینات ورزشی بیشتر و یا توجه به رژیم غذایی خود بوده باشد.

به گفته محققان تعطیلات سالانه، زمان کوتاهی است که در آن افراد استعداد بیشتری برای چاقی دارند و این موضوع ممکن است سلامت آن‌ها را در معرض خطر قرار دهد اما اندازه گیری هر روزه وزن، می‌تواند راهکاری آسان برای حفظ وزن اولیه و جلوگیری از افزایش وزن باشد. 

نتایج این مطالعه در مجله Obesity منتشر شده است.

کد خبر 377210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.