۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵
شهر دوستدار پروانه

مسئولان شهری در بعضی ایالت‌های کشور امریکا، فضاهای جدیدی برای زیست پروانه‌ها اختصاص داده‌اند. اینکار برای پیشگیری از مهاجرت و در نتیجه کاهش بسیاری از گونه‌های متمایز پروانه‌ها می‌باشد.

​به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شاه‌پروانه‌ تنها نمونه‌ای از پروانه‌هاست که در فصل زمستان از شمال به مناطق گرمسیر مهاجرت می‌‎‌کند و در بهار به شمال بازمی‌گردد. در سال گذشته، اتحادیه ملی حیات‌وحش از کاهش ۱۵ درصدی شاه پروانه‌ها در کشور مکزیک و کاهش ۹۷ درصدی آن‌ها در کالیفرنیا، در مقایسه با دهه ۱۹۸۰، در طول زمستان گزارش داد. این امر برخی مسئولان شهرهای ایالات متحده را بر آن داشته است تا برای جذب و حفظ پروانه‌ها فضاهایی را طراحی و از مهاجرت آن‌ها خودداری کنند.

اخیرا در موزه طراحی اسمیتسونین واقع در نیویورک، نمایشگاهی برگزار شد که طراحی بخشی از این نمایشگاه به طور کامل به محلی برای جذب پروانه‌ها اختصاص داده شد. بخش داخلی این مکان پناهگاهی برای پروانه هاست که به آن‌ها فضای تولید مثل را می‌دهد. بعد عمودی دیوارهای این سازه با گیاهان و درختان گل‌داری پوشیده شده‌ است، که منبع تغذیه پروانه‌ها را در تمام چرخه زندگی‌شان مهیا می‌کند. برای ساختن این دیوارها، به جای سیمان از موادی با حداقل میزان کربن استفاده شده است.

سنت لوئیس، شهر بندری در ایالت میزوری کشور آمریکا نیز از جمله مناطقی است که مسئولان آن اقدامات زیادی در خصوص حفظ شاه‌پروانه‌ها انجام داده‌اند. از جمله این اقدامات می‌توان به افزایش فضاهای سبز شهر پوشیده از گیاهان شهدی، ساخت فضاهایی سبز در مدارس برای جذب پروانه‌ها، ترغیب شهروندان برای کاشت گیاهان شهدی در حیاط‌های خود و ایجاد فضایی برای گرده‌افشانی گیاهان در مسیر رودخانه "می سی سی پی" اشاره کرد. اگر چه هدف اصلی مسئولان در شهر سنت لوئیس ایجاد ۲۵۰ فضا برای پروانه‌ها بود، اما در حال حاضر بیش از ۴۰۰ فضا در آن وجود دارد که همین امر می‌تواند گواه استقبال مردم از این پروژه باشد.

اخیرا خبرهای خوبی در خصوص وضع شاه‌پروانه‌ها به گوش می‌رسد. پس از کاهش شاه‌پروانه‌ها در شهر تگزاس به مدت چند سال متوالی، اکنون تعداد این پروانه‌ها به طور چشمگیری در حال افزایش است.

کد خبر 377205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.