۲۲۰۰ بیمار مبتلا به فشارخون در دهاقان

دهاقان _ معاون شبکه بهداشت و درمان دهاقان از غربالگری فشار خون در این شهرستان خبر داد و گفت: تا کنون دو هزار و ۲۰۰ بیمار مبتلا به فشار خون بالا در این شهرستان شناسایی شده است.

زینب جلیلی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، اظهار کرد: معمولاً فشارخون بالا بعد از سال‌های طولانی از زندگی فرد ایجاد می‌شود این در حالی است که این بیماری به آسانی قابل تشخیص است.

وی ادامه داد: سالانه غربالگری فشارخون طیف‌های مختلف مردم به‌صورت رایگان انجام می‌شود و امسال افراد بالای ۳۰ سال در این غربالگری شرکت می‌کنند.

معاون شبکه بهداشت و درمان دهاقان با بیان اینکه جمعیت این شهرستان در سرشماری اخیر بیش از ۳۵ هزار نفر اعلام شد که ۲۰ هزار نفر از آنان افراد بالای ۳۰ سال هستند، تصریح کرد: ۵۰ درصد از افراد بالای ۳۰ سال باید در این طرح غربالگری شوند.

جلیلی اضافه کرد: تا کنون حدود دو هزار و ۲۰۰ بیمار مبتلا به فشار خون بالا در شهرستان شناسایی شده‌ و این در حالی است که جمعیت هدف حدود پنج هزار نفر است.

وی خاطرنشان کرد: از ۲۷ اردیبهشت تا نیمه تیرماه آزمایش‌های غربالگری فشار خون ویژه افراد بالای ۳۰ سال در مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان به‌صورت رایگان انجام می‌شود.

معاون شبکه بهداشت و درمان دهاقان با اشاره به اهمیت این غربالگری، تصریح کرد: تیم‌های غربالگری فشار خون به‌صورت سیار در ادارات، شرکت‌ها، مراکز آموزشی و مناطق عشایری فعالیت می‌کند.

جلیلی گفت: کم‌تحرکی، رژیم نامناسب غذایی، افزایش میزان استفاده از نمک و استفاده از غذاهای آماده و فست‌فودها از علل ابتلا به این بیماری است.

وی با اشاره به اجرای طرح ایراپن در این شهرستان، یادآور شد: در این طرح شهروندان با مراجعه به خانه‌های بهداشت، مراکز و پایگاه‌های سلامت از میزان احتمال ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر مانند فشار خون در ۱۰ سال آینده باخبر می‌شوند.

معاون شبکه بهداشت و درمان دهاقان تأکید کرد: هنوز ۲۰ درصد از افراد زیر ۳۰ سال شهرستان به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه نکرده‌اند.

کد خبر 377201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.