ضرورت انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان

کاشان - شهردار کاشان گفت: باید تاریخ رشادت رزمندگان برای نسل‌های جوان و نوجوان جامعه بازگو شود تا با عظمت کار آنان آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، سعید ابریشمی‌راد در مراسم "میهمانی لاله‌ها" سوم خرداد ۱۳۶۱ آزادسازی خرمشهر را یک موهبت الهی دانست و افزود: این فتح با پایداری، استقامت و رشادت انسان‌های پاک‌طینت و پاک‌نیت به‌دست آمد.

وی خانواده شهدا را میراث گران‌بهای انقلاب و دین دانست و اظهار کرد: در سوم خرداد که جنگ به نفع دشمن تجاوزگر عراقی پیش می‌رفت، تنها معجزه الهی توانست خرمشهر را آزاد کند، باید تاریخ رشادت رزمندگان برای نسل‌های جوانان و نوجوان جامعه بازگو شود تا با عظمت کار آنان آشنا شوند.

شهردار کاشان یادآور شد: معجزه الهی فقط متعلق به یک دوران خاص نیست و تا انسان‌های پاک‌ در جهان هستند، امکان ظهور معجزه وجود دارد.  

مرتضی والی‌زاده، مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کاشان نیز در این مراسم با تاکید بر ضرورت تبیین رخداد بزرگ فتح خرمشهر برای نسل جوان، گفت: برنامه "شکوه فاتحان" فرصت مناسبی برای بازخوانی این رویداد سرنوشت‌ساز برای نسل‌های جوان و نوجوان است.

وی ادامه داد: قطعا همه مردم ما قدردان شهامت‌ها، رشادت‌ها و بزرگمردی‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران هستند و بخش مهمی از تاریخ انقلاب اسلامی ایران متعلق به دستاوردهای آنان است.

کد خبر 377199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.